28 Temmuz 2007

Lezzetli dergi

Metro Gastro dergisinin Temmuz-Ağustos 2007 sayısı çıktı. Her seferinde heyecan duyuyorum. Paketi açıyorum hızla. Ne bileyim sahile gidiyorum mesela, yahut ayağımı uzatıp oturuyorum, çayımı da yanıma alıyorum. Okuyacak o kadar çok şey oluyor ki dergide. Her seferinde yine ne çok emek var içinde demekten alamıyorum kendimi. Bu sayının kenti Aydın. Sibel'ciğim, kulakların çınlasın. Senin "gelin bardağı"n hazır mı bakalım? Yaa, yine pek çok şey öğrendim ben. Aydın'da üç ağızlı gelin bardağı varmış. Damat geline, "Benim için yalnız sen varsın, sana kuma getirmem" diyormuş bardağı vererek. Bir başka söylenceye göre de çocuğu olmayan evlerde bereket olsun diye veriliyormuş geline. Öyle güzel ki.

Bu sayıda kimler neler var? Sırasıyla:
Ahmet Uhri, Aydın yöresinin arkeolojik önemini,
Nilhan Aras, 'Karacasu Toprağı'nı, 'Kıl Çadır'ı, 'Efeler Tozluk Giyer'i, 'Aydın'daki Gastronomi ve Mutfak Sanatları Programı'nı,
Şükrü Tül, 'Paşa Böreği'ni,
Yine Nilhan Aras 'Aydın Mutfağı'nı,
Hüdai Yılmaz 'Üzümsü Meyveler'i,
Yoldaş Seki, 'Kuşburnu'nu,
Alin Taşçıyan 'Yaban Mersini Tadında'yı,
Aylin Öney Tan, 'Provence ve Cote D'Azure'u,
Hatice Kalkan Yıldırım, 'Kırmızı Şarap Üretimi'ni,
Vefa Zat, 'Kokteylimizi Kendimiz Hazırlayalım'ı,
Ahmet Uhri, 'İncir'i,
Nedim Gürsel, 'Mutfak ve Edebiyat'ı,
Ahmet Uhri, kitap tanıtım köşesinde 'Restoranın İcadı'nı,
Pınar Koçoğlu, 'Mutluluğu Tasarlamak'ı,
Didem Şatır, 'Türkiye Fırıncılar Milli Takımı'nı yazmış.


Benim bu sayıya katkım yukarıda resmini gördüğünüz 'Ağız Sütü' yazısıyla oldu. Aslında bahar sayısında çıkmasını istemiştik ya başka bir konuyu öne almak gerekince yaz sayısına kaldı. Bu konuyu çok severek hazırladım ve her zaman olduğu gibi pek çok kaynaktan yararlandım. Yazılı kaynakların listesi çok uzun ama bilgileriyle yazının hazırlanmasına katkıda bulunan dostlara bir kez de buradan teşekkür etmek istiyorum: Nimet Berkok-Toygar, Fatma Pekşen, Kazım Akşen, Naile Dayan Bozdemir, Ali Dayan (Naile'nin babası), İsmail Yenigün, Ufuk Kamber, Sharon Hudgins, Irene de Vette, Nancy Jenkins, Anne Mendelson, Katarina Pederson, Katerina Yamalidou, Lori Barkley, Alessandra Guigoni.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Tijen hanım merhabalar. Jest için teşekkürler.Bizi şimdi okuyup araştırma ve duyarlı olma konusunda daha çok cesaretlendirdiniz. ZNGL

Tijen dedi ki...

Jest olur mu Zengile dostum,
Sizin bana katkınızın yanında benim yaptığımın lafı mı olur?
Teşekkürler paylaştığınız bilgiler için.