09 Kasım 2007

Herkes başka isimle anıyor onu

"Her kültürün kendine has bazlamaları var. Fransızlar krepi tercih ederken İtalyanlar kestane unuyla hazırladıkları 'necci' denilen bazlamaları, Giritliler 'tiganite' adlı tatlı bazlamaları, Ortadoğulular gül sulu olanını, Faslılar irmiklisini, Hollandalılar da patateslisini seviyorlar." Böyle yazmışım Her Güne Bir Yemek'te. Fotoğraftaki benim bol malzemeli bazlamalarımdan biri. Acaba içinde ne vardı, bir hatırlasam. Evvelki yaz yapmıştım. Burhaniye Pazarı'ndan ahududu aldığım günlerden birinde. Daha doğrusu ahududu avına çıktığım günlerden birinde. Pazara sadece bir kaç kişi getirir çünkü. Erken gitmezseniz bitiverir. Bulduğunuzda ise, o ne sevinç, o ne heyecandır. Hemen uzanırsınız pakete. Sevip okşayarak alır, parasını öder, yeni doğmuş bir bebeği taşırcasına dikkatle taşırsınız. Ahududu hassastır. Dikkatsizliğe gelemez.
Önceki yazıya ahududuları koyunca, bunca zamandır arşivde duran bu çok sevdiğim fotoğrafı koymadan edemedim. İngilizce bilenler için bir 'pancake' tarifi Zen in the Kitchen'da. (Bakalım bir dahaki fotoğraf ne renk olacak?)

29 yorum:

umran dedi ki...

Tijen,
Ziyaretine geldim, simdide pancake tarifin icin zen in the kitchen'a gidiyorum. Sevgiler Amerika'dan

Bocuruk dedi ki...

Bir dahaki fotoğraf ne renk olacak bilemem ama güzel bir fotoğraf olacağı kesin:) Karadenizde krep e bilina dendiğini biliyor muydun? Evlendiğimizde eşime ilk krep hazırladığımda çocukluğundan beri böyle söylediklerini ve aralarına toz şeker serpip üst üste koyduklarını söylemişti bana. Senin yaptıkların da pankek gibi olmuş. Ellerine sağlık.

daimamutfak dedi ki...

Can�m eline, koluna, eme�ine sa�l�k Tijenci�im..

Adsız dedi ki...

canım Tijenim, Bolu'da cizleme denir krepe. Cizzzzzzzz diye ses çıkarıyor ya :)

nefis bir fotoğraaf geçrketne.. Ben bayılırım ahududuya. Ama tazesini bulmak ne mümkün. Dondurulmuşunu alıp reçel, dondurma yapıp yiyorum bende. Elimi uzatıp alsam şu ahududuları.. sabah çok erken geldim bana bir iyilik yapsan.. :))

öpüyorum tijenim

Adsız dedi ki...

Sanırım Türklerin krep i yada bazlaması da akıtma öyle değil mi?

Betül dedi ki...

Merhabalar
Yazmayı bilen birinin kaleminden dökülenleri okumak apayrı bir keyif....
Sevgilerimi bıraktım

Adsız dedi ki...

bırdahakı fotoğraf yesıl olsun...olabıldığınce yesıl..su kahverengı gunlerde ıcımı ısıtsın, yemyesıl baksın ekrandan bana..

yesıllerlerın arasında kırmızı ne hos durur.. nasıl yakısır bırbırıne... bu pancekelere yakıstığı gıbı;)

sevgıler
fıdan

Sibel dedi ki...

Muzlu bazlaman geldi aklıma şimdi ablacım.. Hani Mutfakta Zen kitabının kahvaltılıklar bölümündeydi.. Tadını duyar gibi oldum damağımda! Bu haftasonu kahvaltımızda yapacağım anneme, geçen haftasonundan sözüm var!

ayşegül laçinler dedi ki...

yorum göndereyim derken e-mail göndermişim ama olsun. gerçekten de gıptayla takip ediyorum blogunuzu.fotoğraflarınız harika. izninizle kendi bloguma eklemek isterim blogunuzu. tekrar sevgiler...

berfin dedi ki...

tijen 'cim valla ahududu istedi canım:)harika görünüyorlar.

Tijen dedi ki...

Sevgili Ümran, Elvan, Neriman, Berfin, Ayşegül, Fidan, Sibel, Betül, Hande, Zerrin,
Hepinize teşekkürler.
Sevgili Ayşegül, ben de seni linklere ekledim;
Berfin'ciğim, benim de canım istiyor ahududu, ah bir bulsam,
Yap yap Sibel'ciğim, muzlusuna da bayılırım;
Fidan'cığım, düşünmeye başladım acaba hangi yeşili koysam bu sefer;
Utandırıyorsun beni Betül;
Hande'ciğim, ben bazmalayla akıtmayı ayırırım. Akıtma daha cıvık ve daha ince bir hamur, bazlama ise daha kalınca oluyor. Ayrıca kabartıcı bir şeyler de var bazlamada, akıtmada ise gerek yok bildiğim kadarıyla;
Zerrin'ciğim, özlemişim sesini, pek iyi geldi...

Adsız dedi ki...

Bizim yaptığımız akıtmada kabartma tozu, un,süt ve tuz var sadece. Yumuşacık olur. Hamuru krepe benzer. Bazlama sanki daha ekmeksi :)

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık,daha önce hiç
denemediğim,ama görünüşünden lezzetli olduğu belli bir tarif.
Ellerinize sağlık,Reda

Tijen dedi ki...

Hande'ciğim,
Sizinki biraz farklı bir tarif sanki. Benim bildiğim krebimsi tariflerde un, süt ve yumurta olur genellikle. Sizde yumurtanın görevini kabartma tozu görüyor demek ki. Bazlamanın büyüğü de var küçüğü de. Özellikle de kabartmak için bir şeyler (maya, kabartma tozu vs) konduğu için ve hamuru daha yoğun kıvamda olduğu için ben pancake'i bazlama sınıfına aldım tabii tartışılabilir. Ben bu işin ustası değil, öğrencisiyim, daha öğrenecek çok şey var hayatta.
*
Teşekkürler Reda!

munevver dedi ki...

Tijen, çocukluğumuzda, Eskişehir'in o soğuğunda, mutfakta kuzine vardı. Hem mutfak ısınır, hem de ekmek, börek yapılırdı. Anneciğim, ekmek hamurundan birazını ayırır, kuzinenin üzerinde bazlama pişirirdi. Sıcak sıcak, içine tereyağ sürer, peynir ya da reçel koyup yerdik. Şimdi kuzine nerede? Bazlama nerede? Hele anne nerede?

Sevgiyle, Nane Limon

ab-ı hayat dedi ki...

İçinde ne var bilmiyorum ama çok lezzetli ve iştah açıcı göründüğü kesin.Ellerine sağlık,ahududu herşeye yakışıyor sanırım.


sevgiyle kal....

MUTFAKISTAN dedi ki...

ıcınde ahududu var gıbı geldı bana harıka gorunuyor,ben visne ilave ederim canim istedi uzanip almak istedim sevgiler

Leziz Tarifler dedi ki...

bayılırım ahududuya, frambuaza, tüm kırmızı sulu minik meyvalara.. Tatlılara, cheesecake lere pek bir yakışırlar. Senin krebine de ne yakışmışlardır. Sevgiler tijen'cim..

Adsız dedi ki...

nefis görünüyor .şekerlemeler gbi.ama malesef ben bırakın pazarda görmeyi elime bile almadım hiç:(



melisacefe.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Tijencim eline ,a�z�na sa�l�k.Ne g�zel sunup anlatm�s�n.
Sevgiler,
Emel(asevi.blogcu.com)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Tijen Abla'cığım
Ne mutlu o ahududulara ki sizin gibi bir ustanın elinde lezzete lezzet katmışlar. Sevgiler.

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili Tijen, ellerinize saglik fotograflar da tarifler de cok guzel. Hollandada biz Pannekoek yapariz. Pancak den daha buyuk ve ince olur. Sevgiler

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Resimler senin elinde dile geliyorlar. Sadece meyve-sebze olarak baktığımız resimler senin sunumunla her insanda başka çağrışım yapıyor. Ne kadar güzel kombine ediyorsun. Bu da bir yetenek;))ellerine yüreğine sağlık.Sevgiler......

Tijen dedi ki...

Herkese tek tek yanıt yazıyordum ama yanlışlıkla sildim, kusura bakmayın bu yine genel bir teşekkür olacak. İyi ki geldiniz, iyi ki güzel yorumlarınızı paylaştınız, teşekkürler.

tata dedi ki...

Tijen'cigim, ismi ne olursa olsun icindekilerdir lezzet katan ve insanlari birlestirendir bu lezzetler!
Sevgiler

Burcuk dedi ki...

Tijen abla nasil muhtesem gozukuyor bu pancake:) ben artik belirli tarifleri biraktim, goz karari kivamina gore yapiyorum arada haftasonlari, maple syrup'la da guzel oluyorlar, di mi?

mutlu haftalar:)

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili Tijen beni linklerine ekledigin tesekkur ederim. Bu blog dunyasinda cok yeni oldugum icin beni cok mutlu oldum. Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Tijen'ciğim,muhteşem görünüyor kreplerin.Ben en çok üzerine marmelat sürüp yemesini severim.Alışkanlıklardan vazgeçmek biraz zor.
Bir sonraki temanın ne olduğunu görüyorum ve ağzım sulanmış bir şekilde üst kata çıkıyorum canım benim.

Gönlüne sağlık..Kocaman öpüyorum seni canım..

Sevgilerimle..

NiNo dedi ki...

nasilda can yakan can yakan bakiyorlar onlar oyle :D