07 Kasım 2007

Yine kırmızı

Bir renge takıntılı olmak (dönemsel de olsa) bir bedensel (yahut duyusal) rahatsızlığa işaret edebilir der Marcelo. Her rengin ifade ettiği duygular vardır. Durup dururken ve de sıklıkla kırmızı fotoğraflara çekilmek, kırmızı gülümseme başlığı atıp sonra da kıpkırmızı bakışlı ahududulara takılmak neye delalet acaba? (Yoksa şimdiden yazı mı özledim?)
Okuyanlar bilir, Mevsimlerle Gelen Lezzetler, Geleneksel Çin Tıbbı'nın Beş Element Teorisi'ne atıfta bulunur. Bu teoriye göre yaz mevsimsel döngünün en geniş dönemidir ve ‘ateş’ elementi ile tanımlanır. Yazın rengi kırmızıdır, yazı temsil eden organlar ise kalp ve ince bağırsaklardır. Ateş elementi yaşamımızda sıcaklık, renk ve tutkuları yaratır; ateş olmadığında duygusal sıcaklığımızı da yitiririz. Yaz, aynı zamanda yılın geri kalan kısmı için enerji yaratma ve bu enerjiyi depolama zamanıdır. Enerji düzeyimizin düşük olması böbrek enerjisinin düşük olduğu anlamına gelir ve bu da kış aylarında yeterince dinlenmediğimiz içindir. Böyle bir durum söz konusuysa kendinize dikkat etmeniz gerek yoksa kış aylarında soğuk algınlıklarından kurtulamazsınız. Böyle dermiş bir zamanlar Çinli uzmanlar. Yazın yeterince güneş depolamadığım için mi şimdi aksırıp tıksırıyorum diye düşünmeden edemiyorum.

33 yorum:

cumbada dedi ki...

Ziyaretinize teşekkürler.Sizi yaklaşık bir yıldır izliyor, keyf veren yazılarınızı okuyorum.Elinize sağlık.sevgiler

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Tijen, ama bu haksızlık!
Nereden bulacağız şimdi, bu tazecik parlayan ahududulardan?
:)

piqi dedi ki...

ben çok depoladım güneşi bedenime.ama dün akşam itibariyle salgının bi ucundan tutmuş bulunmaktayım.sabah işe gelirken şu meşhur grip tozlarından aldım.tavsiye ederim çok iyi geliyor.ama maalesef dediğim gibi güneş depolamak yetmiyor galiba bu olaya.kar yağmadanda bu salgından ve bizi bekleyen diğer mikroplardan kurtulamıcaz sanırım...
güneşli günler:)

NiNo dedi ki...

umarim ciddi bi aksirma degildir canim, ahududular cok guzeller ahhhh birde burda olsaydi ama yokkiii :((

Adsız dedi ki...

Geçmiş olsun Tijen'ciğim. Allah şifa versin. Ben de belim ağırdığında yazın yeterli güneş almadığımdan diye düşünüyorum.

daimamutfak dedi ki...

Tijenciğim aman dikkat et lütfen.Kışın hastalanınca geçmesi uzun sürüyor.Hemen ilacınızı alın.Çinliler bu işi biliyor.Geçmiş olsun.Bende yakalandım da zor atlattım.sevgiler.Sağlıklar dilerim.En önemli şey sağlık.herşey o olunca güzel..

Betül İnce dedi ki...

Tijen'ciğim,

Alına moruna, bayılırım kırmızıya. Ne cazip ve yakıcıdır. Ama sıcaklık ve güç verdiğine de inanıyorlar değil mi.
Şimdi bununla neler yapılmaz ki: Ama ben yine de kış demeyip, küçük bir buz parçasıyla likörünü içmek istedim birden.

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Tijen,
Geçen gün Paşabahçe'den alışveriş yaparken senin kitabın (Her güne bir yemek) duruyordu rafta, hemen uzanıp aldım ve zevkle karıştırdım, eşime dönüp "Aaa bak bizim Tijen'in kitabı!!" dedim:) Tabi bunu derken nasıl bir samimiyet vardıysa sesimde, yanımdaki bayan arkasını döndü ve bana gülümsedi, muhtemelen seni halamın kızı falan sanmış olabilir. Yüz yüze tanışmamış olsakda bu dunya nasılda yakınlaştırıyor bizi birbirimize ne kadar ilginç değilmi? :))
Sevgiler çok.

Adsız dedi ki...

Ama bu kırmızılar özlenmeyecek, düşünülmeyecek, gözden kaçırılmayacak gibi değil ki :)Sevgiler...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Bu nefis ahududulardan bir tane aldım attım ağzıma ve kaçtıımmmmm.. :))

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Bu guzel fotograftaki guzellerin Isveccesi "hallon".

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Oyy! Ne olduğu önemli değil. Kırmızıyı gördüğüm yerde çeker beni. Çok severim kırmızıyı.Bulunduğu yeri yakıp yıkan, canlandıran, renklendiren acayip seviyorum ben bu rengi bana mı benziyor ne? :))

Adsız dedi ki...

Ben bu kış hasta olmadım (maşallah deyin). Yazıyı okuduktan sonra, acaba dedim yazın çokmu güneş depoladım. Gerçi çinliler demişse doğrudur.Sanada geçmiş olsun diyorum. kendine iyi bak. Ahududularda nefis, nefis. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

kırmızı, pembe tonlarına bayılırım... acep bende bır tuhaflıkmı varkıı, son donemlerde dönup doladıp kırmızı polarımı gıyıyorum...

sevgıler
fıdan

Betül dedi ki...

Merhabalar
Ne güzel bir blog burası...Arada uğrarım ama yorum yazmak bugün kısmet oldu :) Dönemsel renk takıntıları olan biri olarak, acaba bir rahatsızlığım mı var diye düşünmeden edemedim.En son kırmızı idi şu sıralar yeşil ile kankayız :)) Sevgilerimi bırakıyorum.....

Alev dedi ki...

Tijen
Gecmıs olsun canım. Aman dıkkat et bu havalar cıldırdı artıkç Bu arada Ahududu ya bayılırımç mıs gıbı kokusu ve harıka lezzeti.... hımmm...

Adsız dedi ki...

Ayol, ekrani yedirteceksin bana! :oP

www.elifsavas.com/blog

berfin dedi ki...

harika görünüyorlar tijen.allahtan hamile değilim:)

Tijen dedi ki...

Hepinize güzel yorumlarınız için teşekkürler. İyiyim iyiyim. Basit bir soğukalgınlığı işte. Keşke olmasa ama arada bedenimizin ne kadar iyi çalışan bir makine olduğunu görmemiz açısından bunu da yaşamak lazım diyorum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Tijen'cigim,

Cok gecmis olsun, umarim daha iyisindir.

Resim harika, meyve daha da harika.

Sevgilerimi gonderiyorum, aman sagliginiza, sagliklarimiza dikkat edelim diyorum.

banu kırmızıgül dedi ki...

canım nasıl kıskandım . tazesi olsada pastasını yapsam . :))sevgiler..

Bocuruk dedi ki...

Geçmiş olsun Tijen'ciğim. Fotoğraf bir harika, nasıl canım istedi:)

Selcen Şenocak dedi ki...

Geçmiş olsun sevgiler...

butterfly dedi ki...

Tijencim, kırmızı benim en sevdiğim renktir. Kıyafetlerimde kırmızıya yer vermek mutlu eder beni; kullandığım eşyalarda kırmızı bir dokunuş olması canlılık katar bütün bir odanın havasına; bir pastanın üzerinde, bir tabak yemeğin sunumunda ufak da olsa kırmızı bulunması onları daha tamamlanmış kılar gözümde. Velhasıl, ben bir kırmızı insanıyım (öyle bir tanım varsa tabi:)).
Senin ahududular da çok iç açıcı poz vermişler doğrusu:).
Ben bu yaz fazlasıyla güneş depoladım içime, şimdi de bulduğum her fırsatta gülümsüyorum güneşe..
Bu arada geçmiş olsun canım, kendine çok iyi bak.
Sevgilerimle;)
aslı

Bocuruk dedi ki...

Tijen'ciğim, çok haklısın zamanı geldi de geçiyor bile. En kısa zamanda:)
Sevgilerimle...

Tijen dedi ki...

Aybike çok haklı, sağlığımıza dikkat etmemiz gerekiyor. Ben de genelde dikkat eden ve hastalığı farkedince önlem alanlardan biriyim ama bu sefer önlemler bir işe yaramadı, gerektiği gibi dinlenemediğim içindir herhalde. Neyse, daha iyiceyim. Öksürük de geçince toparlanmış olacağım.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Merhaba Tijen,
Ben de senin gibi düşünenlerdenim. O yaz eğer bol güneş ve temiz hava almışsam kışın daha az hasta olurum ve enerjim de daha bol olur.
Bilmiyorum bir haftadır süren hastalığım hava değişimlerinden mi yoksa bundan dolayı mıdır?
Ahududuların rengi gibi kendileri de muhteşem. Yazın epey alıp dondurucuya koymuştum. Birgün buyrun gelin birlikte birşeyler yapıp yiyelim. Bir önceki gönderideki karnabaharla armutun buluşması çok güzeldi. Gönlünüze sağlık, ellerinize sağlık.
Sevgilerimle,

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

bu güzel fotoğrafa bu güzel yazı.içim ısındı.kırmızı hakketen işe yarıyor..:))

Yemekbahane dedi ki...

güneşten o kadar kaçmamamın bir faydası olduğunu biliyordum biliyordum :) şaka bir yana herşeyin bir zararı var elbet ama güneş bizim anamız , güç kaynağımız.. vakitlice alınan d vitamini dinç tutar değil mi insanı..

sevgiler
müge

yagmur dedi ki...

Tijen ablacim cok gecmis olsun..yakinda olsaydim sana armutlu havuclu karnibaharli ve icinde bicok sey olan lezzetli yemekten getirirdim..hani su asagida bahsettiginden..ben cok sevdimm tadini..
canim ahududulu pasta istiyor ama cok mesakatli bir is sanki.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Tijen Ablacığım çok geçmiş olsun. Kırmızı ahududular harika görünüyorlar. Ben burdan bile yaydığı enerjiyi hissedebiliyorum. Renklerin insanı motivesi etmesi şüphesiz zaten. Ne mutlu bize ki doğamızda her renk sebze ve meyvelerimiz var. Sağlıklı günler dilerim.

Tijen dedi ki...

Ahududuları sevmenize çok sevindim kızlar. Yaz gelince Burhaniye pazarında ahududu avına çıkarım ben yine!

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Tijenciğim, merhaba! Olsun, sitemin linkini kendi sitene ekledin ya, önemli olan da bu!
Çok çok sağol tatlım!
Bu arada enerji düzeyi düşüklüğünün böbrek enerjisi ile ilgili olduğunu senden öğrendim!Artık, dinlenmekten başka neler yapmamız gerektiğini kitaptan okuyacağız galiba, değil mi? ;)))
Senin ileti adresini kaybetmişim, çok üzüldüm!
Bir gün buralara gelsen, bir bitki çayımnı içsen, kitaplarını imzalasan ne güzel olur!
Kucak dolusu sevgiler!