09 Ekim 2008

Yolculukta beni en mutlu eden şey

Yolculuk boyunca bir çok güzel insanla tanıştım, mutlu an yaşadım, güzel şeyler tattım, yeni yerler, nefes kesici manzaralar gördüm ama hiç biri yandaki fotoğraftaki kadar mutlu etmedi beni. Amsterdam'dayım, hem bu eskiden çok sevdiğim kentte, hem de yolculuktaki son günüm. Günlerdir hava bir açmış bir kapamış ya çoğunlukla bulutlu ve yağışlı geçmiş. O gün ise bir güzel güneş var gökte. Keyfim pek yerinde. Sabah diğer günlere göre erkence çıkmış, kendime koyduğum hedef doğrultusunda yürüyorum. Bir sürü güzel caddeden, kanaldan geçiyor, kanal evlerinin, eski binaların fotoğrafını çekiyorum. Sonra Spui denen bölgeye düşüyor yolum. Orası kitapçı cenneti. Bir kitapçının vitrinindeki bir kitap dikkatimi çekiyor. Ona bakmak için içeri giriyorum. Bu kitapçının adı Athenaeum Boekhandel. Girişte hangi dillerde kitaplar bulundurduklarına dair bir liste var. Listede Türkçe de olunca hangi kitaplar var acaba diye merak ediyorum. Orhan Pamuk, Yaşar Kemal, Can Dündar, Orhan Kemal, Nedim Gürsel... Aklımın ucundan bile geçmiyor ya aa o da ne, Meyve Ağacından Hikayeler var orada. Bir tane, romanların arasında duruyor. Tanrım ne büyük mutluluk. Sevinçten ağlayabilirim. Hemen fotoğraf çekmek için izin isteyip onu daha aydınlık bir yere götürüyor, İngilizce kitapların arasında fotoğraflıyorum. O akşam eve dönünce ilk iş Helga'ya anlatıyorum, biliyor musun bugün ne oldu...

49 yorum:

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ne büyük mutluluk... Sizin adınıza çok sevindim...

Sevgiyle...

pinarbk dedi ki...

Gözlerim doldu okurken... Ne büyük bir gurur. Hem sana, hem bize...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

inan bana tüylerim diken diken oldu çok gurur duydum.çok hoş bir şey olsa gerek.hele de yurtdışında olması harika.tebrikler

Demet dedi ki...

Buna gercekten de sevincten aglanir Tijen, ne güzel bir sürpriz olmus sana :)

Yesim dedi ki...

Ne hoş bir sürpriz...
Sevgiler,

Tijen dedi ki...

Sağolun kızlar! Gerçekten çok heyecanlı bir andı.

Mehmet Vuran dedi ki...

Çok güzel ve gurur verici bir sürpriz. Sizin adınıza ve sizi tanıyor olarak da kendi adıma çok sevindim... :)

Adsız dedi ki...

Harika bir sürpriz. Ne kadar sevindiğini, yüreğinin nasıl çarptığını hissedebildim okurken. Gurur duydum seninle.

Adsız dedi ki...

harika yahu ...

tijenim benim içim kıpır kıpır oldu :)

zero dedi ki...

Sevgili Tijen öncelikle hoşgeldin. Ne güzel değil mi bu sınır tanımazlık, yazdığın satırların senden bağımsız kopup gidip başka ülkelerde seyahate çıkması. Mutluluğunu anlayabiliyorum.

Seyahatin boyunca burda paylaştığın fotoğraflar kadar yarattığın masalı da büyük bir keyifle okudum. Ne zaman girsem sayfana yeni bir resim ve arkas yarın misali devam eden bir masal... O kadar hoşuma gitti ki, bir süre sonra karar verdim, masal bitince, yani resimler ve gezin sona erince, senin yazdıklarından bağımsız ben de bir masal kurgulayacağım resimlerine bakarak. Ve sonra döndüğünde paylaşacağım benim masalımı da Tijen'le. Çok keyifli bir oyun oldu. Henüz bitirmedim, senin yazdıklarının etkisinin de geçmesini bekliyorum biraz aslında. Yakında...:)

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Sevgili Tijen hoş geldin. Bundan güzel bir süpriz olabilirmi, bizlerde çok mutlu oluyoruz sizlerin başarılarıyla, dünyanın her yerinde görmek kısmet olur inşallah emek verip hazırladığın kitaplarını.Sevgiler canım .

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

canım tijenciğim,
insan kendi evladını sevmezmi hiç :)) ???

güzel günlerin, paylaşımların çok olsun. sevgiler... NuNu

butterfly dedi ki...

Tijencim çok mutlu oldum ve heyecanlandım bu güzel sürprizi okuyunca:).
Tekrar tekrar tebrik ederim...
Sevgiler.
aslı

Ferhanca dedi ki...

Tijencim, en güzel anı bu oldu:))
çok tebrik ederim..
yüzümüze gülümseme geldi:))

gülizar dedi ki...

Gerçekten guru verici.Tijencim senin adına çok sevindim.Güzel bir hafta dileğiyle....

berrin dedi ki...

tijen
keşke oralarda olsaydım
ve fotoğrafını çekseydim...
harika :)

Kedila ve Meşe dedi ki...

Harika bir duygu bu, yarattığınla dünyanın başka bir ucunda karşılaşmak. Onun kendine ait bir yaşamı, macerası olduğunu/olacağını bilmek, umulmadık bir anda karşılaşmanın heyecanı..Şimdi artık ara ara aklınıza geliverecek, acaba kim aldı, nerede, okuyan sevdi mi neler düşündü hissetti diye... Belki de bir gün yeniden karşılaşıvereceksiniz ve hikayesini okuyucusundan dinleyeceksiniz..Kim bilebilir? :)

Çok sevindim. Hem de çok..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Canım çok keyifli bir duygu olmalı,çok büyük mutluluk emeğinin meyvelerini görmek.sevgilerimle...

Damak Tadı dedi ki...

Senin adına çok gururlandım ve mutlu oldum Tijen'ciğim.Sen her zaman en iyilerine layıksın canım benim..Hep böyle mutlu kal daima..)


Sevgilerle..

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Ne kadar gurur ve mutluluk verici :)
Tebrikler

:)den dedi ki...

Kendi kitabımı görmüş gibi mutlu oldum. İçimde kelebekler uçuştu. Ne hoş...

Tijen dedi ki...

Çok sağolun sevincimi gönülden paylaştığınız için. Daha güzel sevinçleri hep birlikte yaşamak dileğiyle.

ece arar dedi ki...

tihennnn hoş geldin, özlettin. kitap fuarı, imza, tarih??? bilgi ver...

Betül İnce dedi ki...

Tijen'ciğim,

Çok sevindim, hakkındır, doya doya yaşa bu hazzı.Darısı diğer kitaplarına.

Sevgilerimle.

Mutfak Havlusu dedi ki...

önemli olan kullanılan kelimelerin aynı olması dili değil birbiriyle aynı tondan ses verebilmesi ya onlar bile ulaşmış senin o güzel tonlamaların bak onların raflarında da yerin hazır her yerde olduğun gibi,bu çok güzel!

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Tijen'ciğim,

Ne kadar gurur ve mutluluk verici bir olay bu. Senin adına ben de çok mutlu oldum.
Kitaplarının daha nice Avrupa kitapçılarında yer alması dileklerimle...

Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Hayat güzel sürprizlerle dolu. En güzel sürprizlerden biriyle de sen karşılaşmışsın. Haklı bir gurur yaşamışsın. Tebrik ederim.

Tijen dedi ki...

Hayallah siz böyle söyleyince kendimi kötü hissediyorum. Aslında o kadar da önemli bir mesele değil tabii kitabını başka bir ülkedeki bir kitapçıda görmek ama o an ne bileyim işte, sevindim.

lezzetsofram dedi ki...

Tijen'ciğim evine hoşgeldin canım.Okurken heyecenlandım, nefes almadan okudum...
Sana ait birparçanın uzaklarda karşına çıkması çok mutluluk verici olmalı, sevincini doya doya yaşa...
Başarılarının devamını diliyorum. Sevgilerimle,
Emel
asevi.blogcu.com

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Gerçekten büyük bir mutluluk anı..

Sımsıcak sevgiler...

Unknown dedi ki...

Tijen'cim,
Masallah sana nazar degmesin.Ne guzel bir ovunc kaynagi...ve basari simgesi...
Daim olsun ins.

zarpandit dedi ki...

ben şaşırmadım olması gereken yerde gormussun :)))

sevincin hep katlansın emi..
öpüyorum cok..

Tijen dedi ki...

Sağolun kızlar ama utandım vallahi artık. O kadar da büyütmeyeceğim artık, geçti bitti.

Baharcicegi dedi ki...

Sevgili Tijen cok gurur ve sevinc verici,ummadigin beklemedigin bir yerde karsina kitabinin cikmasi
Basarilarin daim olsun canim

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

Canıııım sende hoşgeldiiin:)
Canımsın okurken bile heyecanlandım ne mutlu sana başarılı arkadaşım benim.Başarıların ve uzantısı olan mutluluğun daim olsun:)

Bu arada evet döndüm:)Her zaman beklerim :)Bu arada dödüm ve bir sürprizle de ben karşılaştım:)
12 ekim pazar günü TRT-int 12.00-13.00 arası Türksite programında Karnavalın hikayesini yayınşayacaklarmış:)

Kocaman öpüyorum güzel yürekli dostum.
SEVGİYLE KAL...

yaban mersini dedi ki...

şahane bir durum..keşke bir gün benim de başıma böyle bir şey gelse..slmlar

SOFRAM dedi ki...

Tijen'ciğim inan çok mutlu oldum, sevindim ve gurur duydum kitabınızın yabancı bir ülkedeki kitapçıda karşınıza çıkmasından dolayı...
Biz kendi şehrimizde sizin kitaplarınızı bulmakta zorluk çektiğimiz için de ayrıca üzüntü duydum...
Başarılarınızın devamını diliyorum canım, sevgiler, ailecek selamlar...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sevgili Tijen, ne büyük bir sevinçtir kim bilir, ne çok gurur duymuşsundur kendinle.. Can-ı gönülden tebrik ederim..

pelince dedi ki...

Ne güzel bir heyecandır bu,tahmin bile edemedim..Gönülden tebrik ediyorum..

Punto dedi ki...

O kadar çok tebrik eden olmuş ki. Bana söz kalmamış.
Gerçekten heyecanlı.

İpek Kuscu dedi ki...

Bundan daha güzel ne olabilir ki?
emeklerine ,ellerine sağlık.
Bir gün gelecek Yaramaz Maya'da , halasının güzel kitaplarını görecek kitapçılarda ,okuyacak , seninle gurur duyacak eminim ki,bizler gibi.

yaban dedi ki...

ben hem sevindim, cokca uzuldum, hem de mutlu oldum... senin adina cok sevincliyim bu bir, o kitabi bana pek guzel tarif etmissin, gidip alacagim onu bulundugu raftan, bu yuzden mutluyum, ikii, ama bana niye hic soylemedin buraya gelecegini, cok cok pek cok uzuldum, bu da uc... :(

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar grur verici birşey. Tebrik ederim.
Sevgiler.

one ben bir sey dedi ki...

Hoşbuldukkkk

meleginmarifetleri dedi ki...

Tijencim hoşgeldin..
Negüzel bir tatil yapmışsın..
geri dönmene sevindim
öptüm by

meleginmarifetleri dedi ki...

Seni kutlamayı unuttum başka ülkelerde kendi kitabını görmek kimbilir ne hoş bir duygu..

Adsız dedi ki...

hic sasirmadimki ben
hemde hic
gormek istedigim seyi gordum sanki ne mutlu bize seni taniyoruz tijenim

Bocuruk dedi ki...

Ama ben bu yazına yorum yazmıştımmm:( Neyse tekrar yazarım. Ben tanıdığım bir yazarın kitabını bile görsem heyecanlanır, gururlanırdım. Sen kendi kitabını gördün oralarda, hiç de büyütmüyorsun. Tadını çıkar lütfen. Yürekten tebrikler:)
Sevgilerimle...

Tijen dedi ki...

Bilmem ki neden gelmemiş Elvan'cığım. Gelen tüm yorumları yayınladım billahi!
*
Beni utançtan kıpkırmızı eden tüm dostlara, teşekkürler. Daha büyük sevinçler sizin olsun.