25 Aralık 2008

Bilin bakalım bu nedir?

Yine bir şaşırtmacalı uzman sorusuyla karşınızdayım. Bilin bakalım bu nedir? (Yanıtını açıklamalarıyla yayınlayacağım elbet, ama önce siz tahmin yürütün.)
*
Biraz ufkunuzu genişletin kızlar. Belki bulmak daha kolay olur. Dedim ya, "şaşırtmacalı uzman sorusu" bu. Yanıtlar çoook yakında... Hele bir -Maya deyimiyle- "komacan" salatamı yiyip geleyim de. (Durun bir dakika, gitmeden bir dakikanızı daha ayırabilir misiniz? İşinizi bırakıp bir dakikalığına gözlerinizi kapatıp güzel gülüşlü bir kadın için dua eder misiniz? Söyleyin bütün meleklere, onun başında beklesinler, saçlarına mis kokulu nergisler taksınlar ve gıdıklasınlar onu, ki gözlerini açıp büyük büyük gülsün!)
*
Galiba sizi daha fazla merakta bırakmasam iyi olacak. Resimde gördükleriniz vitaminlerini suya bırakmış maydanoz, su teresi sapları ve göbek marulun dış yaprakları. İki gündür "sebze suyu" yapıyorum, salata artıklarıyla. Dünkünde marul, su teresi, maydanoz ve dereotu sapları, taze soğan ve taze sarımsağın dış yaprakları vardı. Bugünkü yukarıda saydıklarımdan. Eskiden çok yapardım sebze suyu. Mevsimlerle Gelen Lezzetler'de de anlatmıştım. Belki başka kitaplarda da anlatmışımdır, hatırlayamadım şimdi. İşte böyle. Yeşilliklerin salataya koymayacağım kısımlarını çöpe atmak yerine değerlendirdim. Sizi şaşırtmak için de suyunu süzdükten sonra posa kısımlarını tabağa koyup öyle fotoğrafladım. Şaşırdınız değil mi? Ne mi yapacağım bu sularla? Bugünkünü kullandım bile. Kavılca haşlarken sade su yerine sebze suyu kullandım. Dünküleri kavanozlara pay edip dolaba koymuştum. Onlar soğuk diye bugünkünü kullandım. Dünküler de çorba suyu olacak. Bugünlerde yemek yaparsam onlardan kullanırım elbet. Kapağı kapalı olarak buzdolabında 3-4 gün dayanıyorlar. Denemeye ne dersiniz?

40 yorum:

Adsız dedi ki...

Bilemedim :( Ama lezzetli bir ot olduğu kesin...

Damak Tadı dedi ki...

Ot kültürüm olsa, hemen bileceğimde nerde bende o zeka..))Karalahana olsaydı hemencecik gözünden anlardım canım..))
Çok hoşsun canım..


Keyfim yok Tijen'ciğim..Çok üzüntülüyüm canım....Deliliğe vuruyorum bugün..

Adsız dedi ki...

Ekşi ekşi, semiz otu saplarını anımsattı bana :)Yaz gelse de yesek.

Kedila ve Meşe dedi ki...

arapsaçı?

Tijen dedi ki...

Iıııh!

Adsız dedi ki...

ebegümeci?

Disalce dedi ki...

pazımı acep....

Tijen dedi ki...

Iııhhhh!

serpil'in mutfağı dedi ki...

SLM: EBEGÜMECİ YADA TURP OTUMU ACABA?

NiNo dedi ki...

ay ben sanki biliyom bunu annemden :) ama adineydikine :DD

Tijen dedi ki...

Bilebilemezsiniz Nihan hanım. Annen yapmamıştır bundan kesin!
Hayır Serpil, onlardan biri değil. Yani sana da "ıııhhh"

Disalce dedi ki...

velik, yemlik, guşguş, ebemgümeci, ısırgan, gelin parmağı, sarmaşık, livik

pelince dedi ki...

Bende ot çeşitlerini hiç bilmiyorum ki :(
Ama senin kitaplarında yazdığın otlardan birini seçip atıyorum tamamen kafadan :))
Hindiba olabilir mi ???

Zeynep B. dedi ki...

bütün yeşilleri sayalım tutturuncağa kadar :) Roka?

Tijen dedi ki...

Iııhhh!

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

akkiz otu mu acaba? Ama onun yapraklari cok dikenli..
Ben bilemedim..

pinarbk dedi ki...

Isırgan?

MUTFAKISTAN dedi ki...

Bende bilemedim canim ,afiyet olsun size cok guzel gorunuyor.Dua ettim gercekten allah saglik versin. icimden bir ses blogdan tanidigimiz birimi rahatsiz acaba diyor.Melekler basinda beklesin insallah tijen'cigim guzel yurekli arkadasimiz ,sevgiler sana

Zeynep B. dedi ki...

ben hep buralardayım da Tijencim, ne yazık ki bir bıkkınlık var üzerimde, bir türlü beni terketmek istemeyen. daha sık yazmak, daha sık tarif eklemek hep niyetim ama ne zaman pc başına otursam "off"lar içinde kalkıyorum. Blogları dolaşıyorum yorum yazmak bile bazen zor geliyor. Geçsin bu hal diye bekliyorum ya bakalım ne zaman? :)

Valla benim yerime o densize seslendiğin için teşekkür ederim. anlamaıyorum ben bu tür reklam işini. ne kazandırır ki böyle bir hareket onlara bilmem?

Zeynep B. dedi ki...

ha bu arada, cibes???

a_y_s_e dedi ki...

offf- bu ne ola ki? iki kisiye daha sordum, onlar da bilemedi!
Laboda(Efelek) olabilir mi? Elveda rumeli kulturu.. olabilir mi?
cok sevgiler...
Mayacık orada mi? Cok opuyorum.

Zehra Gürgen dedi ki...

oo bende bu kadar bile ot ismi hafızası yok.Sen hepsine cık demişsin ??
ama tahminde bulunalım bakalım ;
eşime göre bu bir ıspanak !
bana göre buu güzel bir yeşil ot yemeğidir.adı önemsiz tadı yeterli :)

Baharcicegi dedi ki...

pezik olabilirmi,yesil halini bilmiyorum sadece tursunu yemistim sap kisimlari pezigi andiriyor

Adsız dedi ki...

bence Kaz ayağı veya Kuzu kulağı otu olabilir..

Zeynep B. dedi ki...

kereviz sapları ve yaprakları?

Adsız dedi ki...

maydanozu bilmişim bir tek diğerlerini çıkaramadım am bu fikri çok beğendim hemen yapılacak çorba olacak afiyetle yenecek beklerimm nergis diyarına

sevgilerrr

Tüsi ve Yasi dedi ki...

...yine güzel bu yazınızı okurken ilk başlarda;yazılan aynı otlar zihnimden bir çırpıda geçiverdi..gelgelelim sonuç farklıymış finalde görüldüğü gibi..Böyle herşeyi değerlendirmek bu ortamda çok gerekli diye düşünüyorum.Ne güzel yol gösteriyorsunuz....O gıdıklayan;çiçekler sunan melekleri ve duaları bizim canım kardeşimiz ve tüm ihtiyacı olanlar için de bekliyoruz...sevgiyle kalalım her zaman..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

bence harika bir fikir bu,bayıldım gerçekten.salata yaparken o kadar fazla çıkıyor ki bunlardan benim de atarken içim gider hep.böylece oğluşun çorbaları çok daha vitaminli olabilecek.paylaşımın için çok teşekkürler Tijencim

NAZLICA dedi ki...

Tijenciğim senden öğreneceğim ne çok şey var, harika bir değerlendirme bu. Bütün yeşillikler birarada iyi oluyormu, yada özelliklerine göre ayırmak mı gerek. Bunu merak ettim, yanıtlarsan sevinirim.Ellerine sağlık, çok teşekkürler bu güzel yöntemi paylaştığın için.

Hansa dedi ki...

Ya bizim memlekette çaşır ( bi çeşit yabani soğan) vardır böyle tuzlu suda haşlanır yenir aynı ona benzettim ama alakasızmışşş..
olsun sanki daha sağlıklı...
denemek lazım.
sevgiler.

Feyza Fidan dedi ki...

Tijen'cim yine harikasın...Kimbilir ne sağlık dolu çorbalar yapacaksın sebze sularıyla, valla bundan gayrı bende senin gibi sebzeleri değerlendireceğim..
Sevgiler..

leyya dedi ki...

vallahi bravo..bende makarna suyunu atmayıp ekmek yaparken kullanırım falan ama bu ..bu...bu daha öte bişey)bravoo..

Adsız dedi ki...

Ben gelip okuyana kadar, çoktan açıklanmış bile.. Hadi yine iyiyim bugün :) Hazıra kondum :))

Deneyeceğim...
Sevgiler

Studioayse dedi ki...

harika oldu simdi bu benim icin..Esim agzina yesil hic bir yapragi suremiyor.. (cocukluk fobisiymis!!)simdi bunlari kaynatip suyunu caktirmadan yemeklere koyabilirim vitamin almasi icin. super..tesekkurler :)

elma şekeri dedi ki...

Ben varim derim.Hemen denemelerim baslayacak.
Böyle saglik dolu fikirleriniz oldukca biz hep genc kaliriz bunu bilesiniz.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Tijenciğim fotoğrafa baktıkca diyorum li içimden semizotu sapı mı yoksa ıspanak mı???Ayyy hiçbiri değilmiş :((((
Bu arada dualarım güzel gülüşlü kadınla canım, güzel heberler bekliyoruz.

SEvgiler,
Evren

DENİZSEFASI dedi ki...

ne harika bir fikir, ben de bundan sonra atmayıp sebze suyu yaparım.

teşekküler

sevgiler....

pelince dedi ki...

Hiç aklıma gelmemişti,çok güzel fikir...

Gizem dedi ki...

Sebze olsun da suyu da olur, posasi da puresi de. hepsi leziz.

Guzel yillar Tijen, su sebzeler gibi canli rengi olan, saglikli, leziz bir yil diliyorum

Mehcur dedi ki...

Fotoğraftaki turpotu galiba...Ege bölgesinde bolca tüketilir, doğadan rahatça toplanabiliyor bildiğim kadarıyla...

Yalnız kokusunu hiç sevmem, evde annem kaynattığı zaman dışarı kaçarım... :)