04 Şubat 2009

Berekete dair

Size de olur mu bilmem, bazen bir fotoğraf gördüğümde plopppp, sözcükler beliriverir zihnimde. Bu fotoğraf karşıma çıktığında (ben çektim tabii) "berekete dair" demek geldi içimden. Bir fotoğraf seçeyim, siteye koyayım, yazısını sonra yazayım diyordum çünkü pazara gitmem lazım. Geç kaldığım için otçu kızım sütleri satmıştır. Yerelmacım bana yerelması ayıracaktı, bilmem ki getirdi mi? Getirdiyse hala tutuyor mu? Çiçekçiler, sebzeciler, meyveciler... Bir an önce gidip güzellere kavuşmam lazım. Onlar toprağın bereketi. Bol bol sebze yemek istiyorum bu hafta. Bakliyat yemek istiyorum, bulgur yemek istiyorum. Karbonhidrat krizini atlattım nasılsa. Bazen canınız bir şey ister hani, tutturuk çocuklar gibi zihninizde dolanıverir o yiyecek, ben de illa poğaça istiyordum dün, peynirli pofuduk poğaça. Pastane poğaçası yemem, evde de yapmam, 1-2 tane yiyeceğim diye. Yolum düştü, aklıma geldi bizim Menekşe Börek Salonu'na uğradım. Pek hoş kadınlardır, açma börekleri ünlüdür. İki poğaça, iki dilim de açma börek koydurdum kutuya. Yok yok, poğaçanın birini yolda yürürken yedim. Nasıl da güzel geldi! Diyet sevdasına düşmüşse dahi insan, küçük kaçamaklara göz yummak lazım. Onlar size devam etme gücünü veren şeylerdir. Bir ufak kaçamak size kilo aldırmaz ama kaçamağı yapmamak hedefinize ulaşmadan vazgeçmenize neden olabilir. Bugün küçük kaçamak yapın. Yemekle ilgili olması gerekmez, ne bileyim öğlen kaçamağı yapın, sokağa çıkın, parka gidin, kuşları besleyin, deniz havası alın, bir kaç parça çikolata yiyin. Sonra da kocaman bir gülümseyin, yaşamın tüm sevinçleri sizin olsun!

23 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Tijenciğim yazıların günüme mutluluk katıyor,gönlüne sağlık canım.fotoğraf harika,o mısır ne güzel birşey öyle,gökkuşağı gibi...ve yaşasın kaçamaklar:-)))

Adsız dedi ki...

benim bugünkü kaçamağım, kendime hediye ettiğim güzel bir kahvaltıydı :)
sevgiler

Adsız dedi ki...

Tam da kendimi çok mutsuz hissettiğim bir anda yazın ilaç gibi geldi.Sağol Tijenciğim.

Hülya dedi ki...

Benim canım da ne zamandır kabak tatlısı istiyor,şöyle bol cevizli...
Ama güzel kabak bulamıyorum.
Bir kez aldım lif lif çıktı kendileri.
Güzel bir kabak bulduğumda kaçamak yapmak istiyorum.
Sevgi ile kal

daimamutfak dedi ki...

Canım ya ismi tam oturmuş..Sözcükleri yerinde kullanman yakıştırman kullanman çok hoşuma gidiyor.Mısır ne harika duruyor..Renk renk. Sanki tablo..

HADİYE dedi ki...

Merhaba Tijenciğim,

yaşadıklarını ve duygularını öyle güzel aktarmışsınki yine.Bayılıyorum yazılarına.sağolasın.

Sevgilerimle*

TAZE NANE dedi ki...

Yazınızı zevkle okudum.
Kabak resmi çok güzel, ama mısır harika olmuş.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Tijencim,
yazilarina bayiliyorum. Yine ne güzel yazmissin. Yüregine saglik. Icime yine mutluluk doldurdun :)
Sevgiler

La Madame Chapeau dedi ki...

O mısır ne güzel! Sol arkadaki kabak da topalak ufalak görünüyor. Sıcacık...

Çok sevdim o mısırı. Tadı nasıl? İstanbul'da yediklerimizden daha lezzetli (di') mi?

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Tijencim keşke senin kadar iradesini kontrol edebilen biri olsam ben de.ben hem evde yapan hem de yiyen cinstenim maalesef.nolcak halim yaman valla bu gidişle.bir gaz gerek bana bakalım hayırlısı

Baharcicegi dedi ki...

Bende kücük parca cikilota yedim kacamak denmez aslinda hergün minik bir parca yiyorum.
Misirin rengi sanki birinci sinifta boncuklu sayaca benzemis cok ilginc

Aybike Ceylan dedi ki...

Ne guzel bir yazi ve fotograf Tijen'cigim,
Sevgilerimi gonderiyorum...

Adsız dedi ki...

Allahim, misir harika gozukuyor. Gercek degil sanki!

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah tijenciğim,
yine,aldın götürdün, beni benden..
nasıl bir mucizedir bunlar böyle..
mısırları en son nerede gördüğümü hatırlayamadım.. bir anadolu şehriydi ama,anımsayamadım..
şimdi gidip kendime kaçamaklardan bir tarz yapayım :))
çok sevgiler..
afiyet bal şeker olsun canımcım.

Sevde dedi ki...

Yazınızdan mutluluk fışkırıyor :)
Mevlam hep huzur ev mutluluk versin inş..
Bu arada resim müthiş özleliklede mısıra bayıldım ya...
Hee bu arada sizi mimledim :)
Sorular sayfamda kolay gelsin...
Kucak dolusu sevgiler

Kedila ve Meşe dedi ki...

resmin kendisi masal tadında :)
Bir şey istesem : Bir çocuk masalı yazar mısın pazarda geçen? İçinde sebzeciler, meyveciler,çiçekçiler, otçu kız ve sütleri, yerelmacı ve diğerleri olan?

Sevgiler..

Zeynep dedi ki...

Tam da kaçamağa ihtiyacı olan biri varken yazılmış bu yazı. Hayat sevincini hatırlattığın için teşekkürler Tijen'ciğim.

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu ara sözcüklerin arasına serpiştirilmiş mutluluklara ihtiyacım var Allah seni daha daha iyi etsin emi:)
bugünlerde ruhum gelgitlerde herşeyin üstüme geldiğini düşünsemde bazen diyorum bazı sesler var bazı ruhalr var onlar güzel şeyler yayıyorlar onlar hiç eksilmesinler hep varolsunlar diye!

Seda dedi ki...

yazılarınızı okumak beni çok rahatlatıyor daha pozitif oluyorum:))bende bi poğaça kaçamağı yapsam bişe olmaz herhalde.......sevgiler...

Sevde dedi ki...

Anlıyorum arkadaşım hiç önemli değil :)
Kocaman öpüyoruuuuuuuuuuuuummmmmm..

Tijen dedi ki...

Tüm kaçamakçılara selamlar ve güzel yorumlar için teşekkürler!
(Bu mısırı yemedim ne yazık ki. Pazarda görüp fotoğrafını çekmiştim. Zaten kıyıp da yiyemezdim ki!)

Adsız dedi ki...

Resim cok güzel, gercekten bereketi anlatiyor. Bu resmi görünce cocukken babaannemlerde gecirdigim köy günlerim aklima geldi, o rengarenk cekirdekli misirlar, rahmetli babaannemin pisirdigi sütlü kabak corbasi ve balkabakli böregi...
Diyet yaparken arada kacamak yapmak iyi olur da asiriya kacmamak sartiyla, öyle degil mi, iste ben bunu yapamiyorum maalesef..
Sevgilerimle Tijen'cim.

La Madame Chapeau dedi ki...

Hakikaten de kıyılmaz buna; koyulur köşeye kurutulduktan sonra... Öyle seyredilir zaman zaman :)