02 Nisan 2009

Hayvan, Sebze, Mucize

Çevrilmesine çok sevindiğim bir kitaba rastladım Radikal kitap ekinde: Hayvan, Sebze, Mucize. Alt başlığı: Bir Yılın Yemek Güncesi. Yazarı: Barbara Kingsolver. Bir kaç hafta önce İngilizcesini satın aldığım, henüz okumaya başlamadığım halde varlığından heyecan duyduğum kitabın kısa öyküsünü İdeefix'teki (veya Kitaptürk'teki) sayfasından okuyabilirsiniz. Amerika'da çok iyi yorumlar almış. En eğlenceli yorumlardan biri Los Angeles Times gazetesinden: "Okuduktan sonra insanın Kingsolver'la birlikte bezelye ayıklayası geliyor!" Demek ki tam benlik. Ailesiyle birlikte bir çiftliğe yerleşen ve kendi yiyeceklerini yetiştirmeye başlayan Barbara Kingsolver ödüllü ve tanınmış bir yazar. Eşi Steven üniversitede öğretim görevlisi, kızları Camille ise yoga hocası. Sadece bir günce değil bu kitap, aynı zamanda da bir araştırma kitabı. Bir yıl boyunca sadece kendi yetiştirdikleri veya yaşadıkları bölgede yetişmiş ürünlerle beslenme kararı alan ailenin hikayesi Arizona'daki yaşamlarını bırakıp Steven'ın yirmi yıl önce Appalacian Dağları'nda satın aldığı bir çiftliğe taşınmalarıyla başlıyor. Kapağını çok sevdim bu kitabın. Bir avuç muhteşem güzellikte fasulye aslında bu kitaptan ne beklemeniz gerektiğini çok güzel anlatıyor. Ne diyelim, darısı başımıza!

8 yorum:

tasarım mekani dedi ki...

bilgilerin icin tskler.. medinem

NESRIN dedi ki...

Bende oyle bir hayat istiyorum desem esime oda benim icin bir ciftlik alir mi?
Sevgilerimle

a_y_s_e dedi ki...

bir senedir okunmayi bekliyor bu kitap rafta.... makale okumaktan keyif icin birsey okuyamiyorum ki... :(

Bilgi dedi ki...

Ben de aldım heyecanla kitabı ve şimdi çiftliğe taşınıyor olduğum şu sıralarda okumaya başlıyorum...
Sevgiler
Bilgi

Tijen dedi ki...

Keyif alarak okuyacağım(ız)a eminim, herkese iyi okumalar.
(Ve çiftlikte güzel bir yaşam diliyorum Bilgi!)

berrin dedi ki...

bu kitabı okumalıyım dedim
teşekkürler tijen

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Tijenciğim dün de eşim bana bir sürpriz yapıp bir kitap getirmiş.görünce resmen zıpladım,Her Güne Bir Yemek kitabını getirmiş senin.İnan dün gece tüm kitaba şöyle bir göz attım,ne kadar muazzam bir çalışma olduğu besbelli.ellerine sağlık,hemen bugün bir tarif denemeyi düşünüyorum.sevgiler

Narince dedi ki...

Bayrağı dikmek. Eşim böyle dile getiriyor. Bayrağı dikeceğimiz bir yer arıyoruz. Balıkesir tarafları olabilir. Çocuklar büyüsün, kendi hayatlarını kursun. Görebilirsek o günleri. Küçük bahçesinde, otu, böceği, sebzesi, dut ağacı, elma ağacı, küçük bir fırını olsun. Hayal işte.