27 Mayıs 2009

Ah bu güzeller...

Bir soru: Adana'da kimler vardı bizim blog komşularından? Bir şeyler sormak istiyorum da, bu notu görürseniz bildirebilir misiniz? Teşekkürler!
*
Ah bizi baştan çıkaran güzeller. Ne yapacağız biz? Ne sizle oluyor ne sizsiz. Bu fotoğraftaki fıstık da (ahududulu fıstık) onsuz olamadığımız güzellerden. Eskiden olsa, bir kilo süte bir bardak suda erittiğim un ve nişastayı, üç kaşık kakaoyu koyar pişirirdim. Koyulaştığında içine iki paket bitter çikolata kırar, biraz da pekmez eklerdim. Pek güzel olurdu, afiyetle yerdim. Diyet macerasına başladığımdan beri yapmamıştım, tatlı yemeyeyim diye. Geçenlerde canım pek istedi, hadi dedim, yeni bir şekilde deneyeyim. Hoş aynı anda hem bunu, hem peynirimi hem de yoğurt için ayırdığım sütü halledeyim derken bir hata yaptım. İki bardak süt ve iki bardak suyla yapacaktım muhallebimi. Öyle ya, ben güzelim köy sütü alıyorum, kaymağı alınmamış. Onu az yağlı süte dönüştürmenin yolu (benim için tabii) suyla karıştırmak. Yanlışlıkla iki bardak sütü kakaosu, unu, nişastası ve ilk iki bardak sütü hazır olan tencereye dökünce ortaya şu tarif çıktı: Dört su bardağı süt, iki su bardağı su, dört çorba kaşığı kakao, yarım su bardağı pekmez. Önce pekmezsiz olarak pişirdim, koyulaşınca pekmezini ekledim. Badem ekstresi ve narenciye çiçeği suyu da koydum, güzel koksun diye. Karıştırıp aldım ateşten. Tadına baktım ııh, yetmemiş. İki çorba kaşığı da bal ekledim, karıştırdım ve kaselere pay ettim. Her birine iki ufak kepçe hesabıyla 11 kase çıktı. Bu kadar şeyi bir haftada yiyemem, yarısını dondurayım dedim. Bisküvili pasta nasıl donuyor, bu da donar elbet. Donar da sonra eriyince berbat bir şey oluyormuş. Dersimi aldım, bir daha aynı hatayı yapmamak üzere buzluktakileri döktüm. Tadı bana yetti. Ahududu mevsimi gelmediği için (e tabii bu fotoğraf 2006 yazından) çilekle yedim. Kalorisini hesapladım, her bir kasede (122 gram) 104 kalori var. Toplam yağ 1.6 gr, doymuş yağ 1 gr, protein 2.7 gr, şeker 14.8 gr (şeker koymadıysam da pekmez ve baldan, hatta sütten aldığı şeker). Dün gidip o çok reklamı yapılan minik kaplardaki pudingimsi şeylere baktım. Benimki onlardan daha düşük kalorili (onlar 100 gramda 120-140 kalori civarında, benimki 100 gramda 85 gibi) ve elbette daha sağlıklı. Hani diyeceğim o ki, ille de yiyecekseniz, onu değil bunu yiyin. (Şu kendini dondurma sanan yoğunlaştırılmış kremalı, bol katkı maddeli, hani bugünlerde blogcuları kullanarak -deyimimi mazur görün ama öyle- reklamı yapılan ürünlere de değineceğiz elbet.)

24 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Yesek yesek kilo almasak:)))

Ben yine de muhallebimi şekerle yapıp yesem daha iyi sanki.(tabi şeker miktarını azaltarak) Hem öyle bile o hazır kutulardan daha az kalorili ve daha sağlıklı olacak..

Ahududular pek alımla görünüyorlar, muhallebi yatağının üzerinde:)

Saliha dedi ki...

mmmmmmm enfesssssssss ......ben daha 2. haftamdayım ben napayım:(yapıyorum yapıyorum ama yıyemıyorum:(

Disalce dedi ki...

kalori hesabı yapman süper bişey..benim kilo sorunum yok ama sorunu olanlar için bu tariflerin kalori cetveli çok hoşuma gidiyor..

ellerin det görmesin..harika..

değineceğin konuyu merakla bekliyorum:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

afiyetle ye tijencim...
korkacak ne var..
Şu bir deri bir kemik halimizle ! :) dünya gözüyle elbette yemeliyiz...
ben bu zat-ı şahanelerini mutlaka yaz fambuazlarımla yapacağım kısmetse..
ellerin dert görmesin...
hep çilek dut frambuazlar görsün :)
komşuda ğişsin :)
bizede düşsün :)

müjde dedi ki...

Süper leziz olmuş Tijenciğim.Ellerine sağlık.Değineceğin konuyu sabırsızlıkla bekliyorum.:))

NAZLICA dedi ki...

Tijenciğim diyeti keyifli hale getirmişsin. Zaten başka türlü de çekilmez. Ahududu da renk katmış bu güzelliğe. Afiyet olsun canım. Arada bir insan kendini şımartmalı değilmi? Sevgiyle

Belgin dedi ki...

Tijenim yaaa dondurup atacagina postalasaydin ya bir kasesini bu tarafa:)) Cok enfes görünüyor:)) Hafta sonu misafirim var, denemem lazim bu güzeli:))

Unknown dedi ki...

aslında sütlü tatlılar bana kilo aldırmıyormuş gibi gelir ama kendimi kandırdıgımı biliyorum.

TuBiKKo dedi ki...

ellerinize sağlık ama bir süre daha uzak durmalıyım bu güzellerden.Bende ipin ucu kaçtı mı kaçıyor ne yazık ki :(

bu arada adanalı var mı diye sotmuşsunuz ya hani.Benim eşim Adana'lı biz İstanbul'dayız ama ailesi de Adana'da yaşıyor onun.Belki sorulara cevap bulabilirim.Sevgiler :)

zero dedi ki...

Harika görünüyor Tijencim. Pekmezli olması çok hoşuma gitti. böyle bal, pekmez gibi besinlerle doğal tatlandırma yolları olan tarifler benim için bin kere daha makbul. ellerine sağlık, resim de çok hoş:)

Hülya dedi ki...

Ahududular nasıl da zerafetle sıralanmışlar öyle.
Ellerine sağlık

Sevgi Küçük dedi ki...

afiyet olsun Tijenciğim. kalori hesabı yapıp öğünlerinide atlamadıktan sonra birşey olmaz inan. benim diyetisyenim tatlı sevmediğim için çok rahattı ama milyonda birde olsa tatlı diye tutturduğum zamanlarda günlük süt (yoğurt ve ayranda dahil) tüketimimi sütlü tatlı ile ikame edebileceğimi söylemişti. o yüzden tekrar afiyetlerrrr olsun!! :D
fotografta çok güzelmiş :)

lezzet sefasi dedi ki...

Kendimi bildim bileli en korktugum kelime "diet,, Hani kitap yazabilirim ama!! olmuyor olamiyor:))
Biraz genlerden,biraz cevre faktoru,biraz mutfak aski,soyyle bir dall gibii olamadim hic:))
En dogru olani gene herkezin bildigi gibi,HERSEYDEN YEMEK, OLCULU YEMEK.Bunu basara bilsem diete gerek kalmaz ama.Boyel guzel kiralice edasiyla bloglarda gordugum tarifler olcuyu dieti unuturuyor bana.Amann diyorum canim sagolsun,kilo neymis :)))

Gercekten kiralice gibi gorunuyor tijen bu tarif.Sayfanin sol kosesinin agirligi aklimi celdi.Elelrien saglik canim.

meleginmarifetleri dedi ki...

Görüntü süper nefiiiiis ellerine sağlık canım diyette başarılar..
Hoşçakal.

Sibel dedi ki...

Hep uğruyorum zaten ama bugün özellikle içim açılsın diye uğradım, açıldı bile. Teşekkür ederim canım. İyi ki varsın...

boncuk mutfakta dedi ki...

Elinize sağlık.Bloğunuzda çok hoş. İyi çalışmalar.

pelince dedi ki...

Bu tarif "turunç kokulu düşler"de vardı sanırım.Denemek istiyordum bende,fotoğraf harika..Ellerine sağlık Tijen'ciğim..

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Harika görünüyorrr, ellerine sağlık Tijenciğim...Bence de sütlü tatlılar kilo aldırmıyorlar, hepsinden kısmak olmaz zaten:) Dimi ama ;)

Sevgiyle kal,

Tijen dedi ki...

Züzü demiş ki sütlü tatlılar bence de şişmanlatmıyor. Ben buna katılmıyorum. Ona şunları yazdım:
Sütlü tatlılar şişmanlatmaz diye bir şey yok. Neyi nasıl yaptığın, ne zaman ve ne kadar, ayrıca ne sıklıkta tükettiğin çok önemli. Sonuçta süt de yağlı bir gıda maddesi, şekerle yapılıyorsa, hele de eskiden yaptığım gibi içine bol çikolata konuyorsa elbette şişmanlatır. Ve tabii oradan gelen kaloriler harcanmıyorsa...
*
Demek istediğim, eğer uzun bir sağlıklı yaşam yolunda iseniz, her an her yiyeceğin yasak olması veya listede bulunmaması zor olabilir. Eğer belli şeyler varsa sevdiğiniz ve arada özlediğiniz, onları en sağlıklı hale getirip tüketmeye çalışmak. O zaman zararlı değil yararlı hale gelebilirler. Siz de kendinizi suçlu hissetmeden yersiniz. Değil mi kızlar?

ipek dedi ki...

Ellerine sağlık, nasıl güzel bir fotograf. Nasıl canım çekti nasıllll

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Tijencim diyette bile olunsa bu tür masum kaçamaklar iyi oluyor:). Bu benim gördüğüm en hafif puding galiba..Ellerine sağlık.
O parantez içinde yazdığın dondurmalar hakkında kesinlikle aynı düşünüyorum. Tam bir dondurma delisi olmama ragmen yıllar var ki ağzıma sürmedim hiç. İçindekileri okuyunca zaten insan vazgeçiyor:). Dondurmayı bile evde yapmak mümkün aslında. Ben de ilk denememi geçen yapmıştım mesela:).
Sevgiler...
aslı

Zerrin dedi ki...

Fotoğraf harika :))

Afiyet olsun Tijen'ciğim.Ellerine sağlık. Bazen deneme yanılma yöntemi oluyor değil mi?

Sevgiler...

Butikpartim dedi ki...

Harika bir tarif,harika bir görüntü..Yine harikasınız:))

Berceste dedi ki...

Tijen'im, nisasta miktarini ben mi kacirdim okurken?
Pekmez ve bal yerine fruktoz sekeri koyarsak daha diyabetik olur mu acep?