01 Aralık 2009

İşte kolay bir bayram sonrası tarifi

Hani bayramda yemeği, içmeyi çok kaçıranlar, kendini suçlu ve ağır hissedenler için. Yani içinde bir kaç tane patates var evet ama yanında başka bir şey yemek gerekmiyor öyle olunca. Yani ekmeksiz yenebiliyor. Bir kase bitince biraz daha var mı diyorsunuz. Renkli ve pek leziz bir şey. Ama biraz zamanınızı alacak, baştan söyleyeyim. Çünkü önce sapları da kullanılabilecek pancar bulmanız gerek. Taze olacak yani. Köklerini kesip iyice yıkayacak, haşlayıp soyduktan sonra sirkeli, sarımsaklı sosuna yatırıp salatalar için saklayacaksınız. Sıra geldi sapları yıkamaya. Onları da yaprak-sap kesip öyle yıkayın. Yarım kilo kadar da pırasa yıkayın (pancar 1 kg'nin sapları). Soğana gerek yok. Pırasa zaten soğanla aynı aileden. Sarımsağa var ama. Bol bol. İki de patates, ufak ufak doğranacak. Önce zeytinyağında pırasa ve pancar sapları kavrulacak, 3-4 dakika. Ama bu arada içine tane kimyon ve bir çay kaşığı kadar da tane hardal katılacak. Ardından patatesler, biraz su (patates su ister çünkü), en son da pancar yaprakları doğranıp eklenecek. Beş dakika sonra yemeğiniz hazır. Güzel bir tabağa konacak, üzerine Tijen usulü susam serpelenecek. Balkona çıkılacak. O saatte balkona güneş gelmiş olur. Yüz güneşe verilip yavaş ve hissederek, yahu ne güzel yemekmiş neden daha önce yapmadım denerek yenilecek. Basit aslında değil mi?

21 yorum:

Disalce dedi ki...

çok güzel rengarenk..zaten görüntüsü sağlık kokuyor resmen...çok doğal görünüyor...

ellerine sağlık...

sevilay dinçer dedi ki...

sevgili tijen..ben sevilay dinçer.... daha seni tanımadan kitaplarını tanıdım..hepsi benim arkadaşım..ama şimdi ilk işim nette sana bakmak oluyo..neler yapıyosun diye...1 yaşında bir kız torunum var bu sağlıklı ve leziz yemeklerini ona nasıl uyarlayabilirim ..öyle iştah açıcı tabaklar sunuyorsun ki...emeğine ,yüreğine sağlık sevgiyle kal arkadaşım....

Ada Deniz dedi ki...

ne güzel bir tarif bu. Parcarı severim zaten. Haşlayıp, kavurup yoğurtlu yeriz biz. Pırasa da güzel olur zeytinyağlı. Pazardan alıp deneyeceğim bu tarifini de. Teşekkürler

Gönül dedi ki...

zeytinyağlı yemek denilince aklıma ege geliyor birde siz geliyorsunuz valla...ellerinize sağlık....öpüyorum sevgiler

beste dedi ki...

pancar ve yapraklarini yemegi kitaplarinizdan ogrenmistim pembe mezeyi hep yapiyorum, pancar avrupa'da cok tuketiliyor. Tam dediginiz gibi oluyor ben bu yemegi niye yapmadim diyorum, ruha ve bedene iyi gelen yemekler...

Belgin dedi ki...

Tijenim, cok güzel bir tarif bu, en kisa zamanda denerim. Ben pancar saplarini ve yapraklarini kavurup, yumurtayla yapiyorum o da cok güzel oluyor:))
Ellerine saglik arkadasim:))
Kucak dolusu sevgiler

LEZZETİN ASLI dedi ki...

Pancar saplarını ıspanak ile birlikte hep pişirirdim zaten ama bu şekilde hiç denememiştim.Tam benim sevdiğim tarz da bir zeytinyağlı.En kısa sürede pişiricem.Ellerinize sağlık:)))

Studioayse dedi ki...

Ilk bakista seker zannettim tabaktakileri heyecanlandim. Cok nefis gorunuyorlar istahim kabardi simdi, cok da ozledigim sebzeler bunlar. Ellerinize saglik.
Sevgiler, Ayse

Ozlemaki dedi ki...

pancar yapraklarini ve saplarini haslayip zeytinyagli limonlu tuketmeye bayiliyorum, bunu da hemen deneyecegim. vicdan azabi duymadan yemek ne guzel boylece daha cok yiyebiliriz :) ellerinize saglik!

Mutfak Havlusu dedi ki...

Renkler harika!
birşey diyeceğim ama ben yani bayramın o güzleim yiyeceği etede dayanamıyorum böyle sebzeleride seviyorum benim durumum vahim dğeil mi?
:)
dün akşam pırasayı da iştahla yedim kavurmayıda ama dediğin gibi bayram nedeniyle midem fecaat:)
böyle lezzetler rahatlatıyor mideyi ellerine sağlık olsun..

laleninbahcesi dedi ki...

AMA BEN BUNU YERİM Bİ DAHA VAR MI? DİYE DE SAĞA SOLA BAKINIRIM

pembecikolata dedi ki...

Görüntü yeter:)Nefis!!!

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

yine davetkar bir tarif...Hem de değişik,sıpalar yemezse bile kendime yapayım,cumartesi pazara gitmek lazım...

Zehra Gürgen dedi ki...

Pazarda pancar çok güzel görünüyordu ama alsam ne yapacağım? diye düşünüp aklımda pancarlı bir tarif olmadığını görünce vazgeçmiştim.
Ama şimdi var :) renk gerçekten de harika bu arada.Bunu yapacağım :)zorda değilmiş :)

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Ellerine sağlık tijen'cim gerçekten vitamin deposu bir tarif olmuş.Pancarı bir şekilde hayatıma sokmam gerekli,kendim için olmasa da çocuklarıma bu sebzeyi yeme alışkanlığı kazandırmam gerekli.Deneyeceğim cnm.öptüm.

Eya dedi ki...

Tijencigim...harikasin...hemen deneyecegim bu tarifi...sevgiler

zehra

Mimosa Café dedi ki...

Pancar saplarını nasıl değerlendirsem diye düşünüyordum ben de geçenlerde. Çok güzel, sağlıklı ve de iç huzuru yaratan bir tarif olmuş. Sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Eskiden pancardan salata,turşu yapılırdı..O da yetmeyip saplarından çorba yapılırdı..Şimdi pancarı bile nerdeyse tüketemez olduk..Bu güzel fotografı alıp göstermek isterdim birilerine..Ve komşuda neler yapılıyormuş dercesine..)Ellerine gönlüne sağlık tatlım..Kocaman sevgilerle..


Not:Geçmiş K.Bayramınızı kutluyorum..

Sevgi Küçük dedi ki...

Susamları görür görmez tam Tijen usulü olmuş dedim! :)
Çok güzel duruyor deneyeceğim bende.

Bocuruk dedi ki...

Tijencim,
Pancar saplarını, özellikle de tazeyse mutlaka değerlendiriyorum ben de. Soğanla bir güzel kavuruyorum, basit bir zeytinyağlı yemek pişirir gibi pişiriyorum. Pırasa, patates de çok iyi fikir. Harika renkli ve çok sağlıklı bir yemek olmuş. Özellikle kurban bayramları sonrası benim gibi sebzeye aşerenler için müthiş bir tarif. Eline sağlık:) Geçmiş bayramını kutluyorum bu arada.
Sevgilerimle...

kara kitap dedi ki...

patatesler de pembiş olmuş :) annem de pancarı rendeleyip kavurur ve sarımsaklı yoğurtla yerdik.maalesef uzun zamandır yemedim.pancarın turşusuyla yetiniyorum.canım çekti şimdi.iyi ki hamile değilim. :))