09 Aralık 2009

Tohumdan Sofraya: Mevsiminde Meyve-Sebze Tüketimi eğitimi

Arkadaşım Ayfer muhteşem bir etkinlik düzenledi, Slow Food Yağmur Böreği birimi gönüllüleriyle birlikte. İlkokullarda ÇEKÜL'ün desteğiyle yaptıkları bu etkinlik çocuklarımıza sebze ve meyvelerimizin hangi mevsimlerde yenmesi gerektiğini öğretmeyi amaçlıyor. Bence artık yetişkinlere de hatırlatmak gerekiyor, çoğu kişi hangi sebzenin hangi mevsimde yetiştiğini unuttu gitti. Ellerinize sağlık sevgili Yağmur Böreği gönüllüleri:
http://www.haberhurriyeti.com/HaberDetay/12185-tohumdan-sofraya.aspx

6 yorum:

Nur dedi ki...

Etkinlik çok güzelmiş, ben ilkokuldayken de Hayat Bilgisi dersimiz vardı oradaki konulardan birisi de muhakkak mevsim sebze ve meyveleriyle ilgili olurdu. Şimdi öyle bir ders kaldı mı bilmiyorum, sonraları ne yalan söyleyeyim ben de unuttum gitti. Büyüme çağımda benim için beslenmeden çok, arkadaşlar ve derslerde alınan notlar bir de kitaplarım önemliydi. Hiç boğazıma da düşkün değildim. Pek pazara gitmezdim annem-babam hallederdi o işleri, bir de Antalya'ya taşındıktan sonra biz sanki her mevsim her şey var gibiydi, meyveleri bilirdim ama sebzeleri bilmezdim mesela. Yerli malı haftası olurdu bir de Aralık ayının ilk haftası mıydı acaba, kış zamanları gibi hatırlıyorum. Şimdiki minikler yapıyor mu acaba böyle etkinlikler?
Şimdi neyse ki bilinçli bir tüketiciyim, yediğimizden giydiğimize herşeye dikkat ediyorum. Tabii bu noktaya gelmemde gerçekten blogların etkisi fazla. Tijen sen de en takdir ettilerimdensin:) Bir ilham ve sanırım sana ait bir öngörüyle doğuveren o tariflerin muhteşem, önerilerin hep doğal ve sağlıklı. Kitapların ayrı bir önemde zaten, oldukça bilgilendirici.Tarifleri uyguluyorum ve çevremdekileri şaşırtıyorum, ne güzel değil mi:) Oh nerden nereye atladım, evet bu eğitim tüm çocuklarımız için şart. Sonra unutmasınlar ve bilgileri kalıcı olsun diye anne-babalara da verilmeli böyle eğitimler.

aysegul dedi ki...

Etkinlik yazılarını büyük bir zevkle inceledim.100.001 nci üye
olarak kendimi ilave etmeeye karar
verdim.:P
Geçen hafta Kızılcahamam'da çiftliği olan bir aile dostumuz
sepetle ayva getirmişti.Öyle kütür
kütür güzeldi ki Tijen ablacığım
aklıma siz geldiniz.(Anneciğim yarısını reçel yaptı,tatlı ile aram
olmadığını bilerek.)Bu ara da radyo
konuşmanızı kaçırdım.Daha sonra sizi izlemek üzere iii geceler.

pelince dedi ki...

Ne güzel bir etkinlikmiş,bizim okula mutlaka haber vericem...
Teşekkürler Tijencim..

Sevgi Küçük dedi ki...

Herşeyi küçük yaşta öğrenmek lazım aslında. Bak ben bilmiyordum neyi ne zaman yemem gerektiğini son 2 yıldır dikkat ediyorum. Çok başarılı bir çalışma. Duyurduğun için teşekkürler. :)
Herşey gönlünce olsun
Sevgiler

iffetin günlüğü dedi ki...

Pazarda hâlâ domates,salatalık, patlıcan var ve işin garibi mevsimindeki kadar ucuz.Ben almam ama eşim bazen bilinçsizce alıveriyor.Ona tembihliyorum.

Bizim ufaklıkda geçen gün sınıf olarak semt pazarına gidip alışveriş yapmışlar.Biz biliyoruz az çok da, çocuklar mevsim meyvelerini karıştırıyor.

Ayrıca yağmur böreğinin hikayesine bayıldım.Siz olmasanız biz nerden duyacağız bu güzellikleri..

sinop dedi ki...

Süper etkinlik