09 Nisan 2010

Yaşam... Döngü

Dünya dönüyor. Zaman geçiyor. Yaşımız ve deneyimlerimiz artıyor. Her gün. Her mevsim. Her yıl. Örneğin ben bu fotoğrafı çektiğimden beri iki yıl daha deneyimliyim hayatta. Siz de.
Bir an, bir görüntü:
Bir yeşil bahçedeymişim. O bahçede yeşil bir kulübe varmış. Kulübede tatlı bir kadınla kızı yaşarmış. Yeni bir köpekleri olmuş. Köpek o bahçeyi yuvası bellemiş çünkü. Bahçede, hemen yeşil kulübenin önünde, kocalak zeytin ağacının altında bir masa varmış. Ahşap bir masa tabii. Etrafında sandalyeler. Masanın üzerinde çaycı tepsisi. Tepside iki bardak, bir de porselen demlik. Demlikte yasemin çayı. Masada bahçeden kiraz domatesler, Ege'den Manyas peyniri, Gaziantep'ten kahkeler. Etrafında insanlar. Bahçede mutlu tavuklar dolanıp dururmuş. Mevsim tam çılgın narenciye ağaçlarının yeni yıl döngülerinin başlama zamanı ya, arılar portakalların, limonların, greyfurt ve mandalinaların çiçeklerine üşüşmüşmüş. Öyle bir telaştalarmış ki solmadan çiçekler nektarını emme ve bala dönüştürme arzusundalarmış. Başdöndürücü kokular salıyormuş bu muhteşem ağaçların yakında meyveye dönüşecek olan çiçekleri. Her mevsim başka bir güzel diye düşündüm bahçe. Yaşam döngüsünü en güzel izleyebildiğim yerlerden biri. Baharı ve bahar çiçeklerini de.

21 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Keşke minicik bir bahçemiz olsaydı bizim..(

beste dedi ki...

Hodan, hodan 4 yaprakli oldu benimkiler saksida evdeler, gozune bakiyorum o guzelim ciceklerini acsin diye, seni bol bol anarak omlet yapacagim:)bir demet bahar cicegi yolluyorum sana:)

Pınar Günay dedi ki...

bahçeye, yeşile, ellerimle topladığım sebze meyveye, küçük yerlere öyle özlem duyuyorum ki, anlattığın döngünün farkında bile olamıyoruz bazen oysa en güzeli döngünün tadını çıkarmak...Teşekkürler Tijencim güzel paylaşımın için:)

lavantalimon dedi ki...

döngüyü izliyoruz keyifle:) bir de insanoğlu bu döngüye karışmasa ne iyi olur:(

çeşnici Handan dedi ki...

Yazınızla beni bir süreliğine karmaşadan, karışıklıktan alıp, o bahçeye, o güzel yere götürdünüz.Bu bana çok çok iyi geldi. Kaleminize sağlık. İyi haftasonları. Sevgiler.

pelince dedi ki...

Biz çoğu zaman o döngüye şahit olamıyoruz...hafta sonu yeşillik görmek için bir oraya bir buraya koşturuyoruz çoğu kez.. keyfine varın bolca...

sevgiler..

Oya Kayacan dedi ki...

"Hep bildik şeyler olanlar. Bizler yaş aldıkça görmeyi, sevmeyi, değer vermeyi artırarak biriktiriyoruz. Geçmişte yaşananların değerini anlıyoruz, şimdi yaşadıklarımızın değerini biliyoruz ve de en önemlisi yaşamı daha değer vererek sürdürüyoruz. Deneyim kazanmak bu oluyor galiba sevgili Tizo Teyze," diyo Cancan. Benim oğlan da felsefisto kesildi başımıza.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Yine ne güzel yazmışsın Tijencim, aldın götürdün beni huzurlu yerlere:)..
Sevgiler;).
aslı

Hülya dedi ki...

Aaah yemyeşil bir bahçe o kadar huzur veriyor ki bana..
Şehrin karmaşasında uzakta...
Sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ayyyy yemyeşil çiçeklerler ve ağaçlarla dolu minnacık bir bahçe ne de güzel olurud :)))

Sevgiler,
Evren

Meyvelitepe dedi ki...

Narenciye ağaçlarının kokusu da bambaşka olur. Kuzeyde İğde ve Yaseminler öyle buram buram kokar ancak. Onlar da hazırlanmışlar, yakındır, eh biz zaten hazırız:)

Zehra Gürgen dedi ki...

Menekşelerim açmış balkonda, yağmur bahçeye ekilen fideleri beslemiş, dağlar yeşil, başı gerçekten dumanlı..ierde mavi puslu deniz..cennet burası olmalı !!

Ozlemaki dedi ki...

Miniminnacik, kalburabasti ebatlarinda bir ayagin sabah cigi dusmus topraga bastiginda, yuzune vuran fiyonk seklindeki tebessumle uc tanecik disini gosterisi gozumun onune geldi simdi. Topraktan fiskiran bahar sahitti, bir de Yunus anasi ben.
Sayende boylesi ferah cagrisimlar usustu icime, yuregine ve kalemine saglik.

Eya dedi ki...

Yesilimiz hic solmasin...toprakta hayat hep devam etsin ki bizde mutluluk iksirimizi alabilelim svgili Tijencigim...sevgilerimle

zehra

ece arar dedi ki...

sebzelerin, meyvelerin ve çiçeklerin fotoğraflarının altına kısa, şimdiki gibi iç açıcı "an" hikayeleri yazdığını bir kitabın olsun istiyorum. olsun ki alıp okuyalım. olsun ki bizim de içimiz açılsın... 365 fotoğrafın olsun içinde, her güne bir fotoğraf, bir hikaye... bir yıl boyunca okuyalım... öyle istiyorum ben!

Kübra dedi ki...

Beni nerelere götürdünüz bir bilseniz, keşke bu döngüye insanoğlu müdahele etmese de yüzyıllar boyu sürüp gitse, bundan sonra etrafıma daha dikkatli bakıp tadını çıkarmaya çalışıcam.. teşekkürler...sevgiler

mine dedi ki...

fotoğrafın renkleri çok güzel, yazıyla birlikte neredeyse gerçeküstü diyeceğim : =))

gia dedi ki...

sevgili tijen, hafta sonu alaçatı ot festivalinde gönlüm seni aradı. eminim benden daha çok senin için anlamlı olurdu. sevgiler..

MMO dedi ki...

Sevgili Tijen,
Yazını okuyunca kendimi o bahçede hissettim bir an. Bilgisayar karşısında otururken iyi geldi. :)
Sevgiler..

Narince dedi ki...

Her yıl bir öncekinden daha ilerlemiş, daha olgunlaşmış, farklılaşmış buluyorum kendimi. Çok şükür, değişmediğimi hissetsem üzülürdüm. Çiçek yetiştirmezdi annem hiç. Bize de öğretmedi, anlamam. Ama anlamsam da balkonlara bilindik çiçeklerden ekerim. Komşum Ekim'de menekşeler verdiydi. Uzun balkon saksılarına diktim. Kara, yağmura, soğuğa aldırmadılar. İnatla yaşadılar, günlerdir de güzel çiçekleriyle ruhumu besliyorlar.

daimamutfak dedi ki...

Ne güzel yazmışsın Tijen'ciğim. Tablo gibi canlandırmışsın çevreyi..