30 Ağustos 2010

Bir tencerede iki yemek

Bir tencerede iki yemek deyince hani üstüste konan ve birbirinin buharını kullanarak yemek pişiren tencerelerden birinden bahsedeceğimi mi düşündünüz yoksa? Hayır bende o tür alengirli aletlerden yok. Normal bir çelik tencerede pişirdim. Biber dolması ve patlıcan yemeği. Aynı anda. Bilmem burada hiç bahsettim mi, biber dolması yaptığımda dibine kabak doğrarım genelde. Böylece hem boşlukları doldurmuş olurum, hem biberler dik durur, hem de dolmanın yanına biraz da kabak yemeği koyma şansı bulurum. Son sefer kabak yoktu evde, havuç kullanmıştım. O da fena değildi gerçi ya bu seferki dolma zamanında (bu tarifi hepiniz biliyorsunuzdur, çiğden dolma bu. Soğan ve domates rendeliyorum, üzerine bir bardak yıkanmış pirinç, bol maydanoz, az zeytinyağı, tuz ve karabiber. Hepsini karıştırıp biberlere dolduruyor, üzerlerine domates kapatıp tencereye) evde ikisi de yok. Peki ne var? Patlıcan var. Neden olmasın? Patlıcanları küp küp doğrayıp tuzlu suda bekletip sıktım, acı suyu gitti. Soğanları yarım halka halinde doğradım, bol sarımsak, biraz domates ve patlıcanlar. Biberlerin aralarındaki bütün boşlukları doldurdum, suyunu, tuzunu, yağını ekledim, üzerine de bir kapak kapatıp doğru ateşin üzerine. Herhalde hayatımda yediğim en lezzetli dolma ve en lezzetli patlıcan yemeğiydi bu. Yani tabii patlıcanların biri bahçeden, öteki Fatmaların bahçeden. Onun da etkisi vardır mutlaka!

35 yorum:

serpil dedi ki...

Yahu bu nedir ?:) Bayıldım , en yakın zamanda denenmek üzere :)
Sevgiler.

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Bu fikre bayildim Lezzetli olmasinin otesinde zamandan ve yakittan edilen tasarrufu da dusununce, cok akillica bir secim...
Eline saglik...

Leylak Dalı dedi ki...

En sevdiğim alacalı patlıcan, Antalya'da ne çok olur bu zamanlar ama Ankara'da yok :( Ben Antalya'yı çok özledim Tijen hanım, siz?

Hülya dedi ki...

Çok güzel fikir gerçekten...
Tencerenin tabanına kemikli et konulan dolma duymuştum ama patlıcan da harika olmuştur bence de..
Sevgiler

Egeden Tarifler dedi ki...

Ne kadar güzel bir fikir Tijencim, iki yemeği bir arada pişirmek... Çok lezzetli olduğunu tahmin etmek zor değil, hele senin elinden :)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tijenciğim bende sarma sardığımda dibine patatesi halka halka doğrayıp koyarım bende patlıcanı kızartmadan çiğden yapıyorum ayrıca dolmayıda çiğden koyuyorum annemden öğrendiğim usulde eline sağlık sevgiler..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Güzel bir fikir olmuş:)eminim sebzelerin Fatma'ların bahçeden gelmesinin ayrı bir tadı vardır:)sevgiler

Cafe Pepela dedi ki...

:) Pek de güzel etmişsiniz,afiyet,bereket,şifa olsun..
Cici günler dilerim

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Akılllı bıdığım benimmm her güzelliği yaratır :))))
afiyette olmuştur şimdi miss gibi :)
***
bizde kısacık bir kayseri- iş gezisinden döndük Tijenim.. müşterimiz bizi bahçesine götürdü,bahçe de yok yok.
ah hemen kalem inceliğinde biber, pembe alacalı patlıcanı, ellerimle toplayıverdim :)
İst, dönünce 1 gün sonra yine iftar misafirlerime minicik minicik karnıyarık oluverdiler..
hep diyorum, biber ve patlıcanın ilahi bir tadı olsa gerek....
sevgiler canım.

evatolyesi dedi ki...

Çok değişik bir fikir ellerinize sağlık güzel olmuştur.
İyi haftalar dilerim.
Sevgiler:)

Evren dedi ki...

önümüzdeki hafta köylü pazarına gidlecek ve bu tarif mutlaka denenecek. notumu aldım, selamı verip, kaçıyorum. çok öpüyorum.

Narince dedi ki...

Gerek yok öyle alengirli tencereye, Tijen'im yapar en lezzetlisinden iki çeşit yemeği bir arada:))

Zehra Gürgen dedi ki...

Harikasın harika!!
hiiç aklıma gelmezdi !?
bak şimdi aklıma geldi annemde kabak,biber,patlıcan dolmasını yaparken patlıcan ve kabağın oyduğu iç kısmını yemek yapar.

ben bunu yapayımda evdekiler anlasın ne kadar marifetli olduğumu :)

Unknown dedi ki...

Sen bir sihirbazsin! :-)

kara kitap dedi ki...

ben de bugün biber dolması yaptım, keşke yazınızı sabahtan okusaymışım evde patlıcanım da vardı.neyse bir dahaki sefere inşallah.fikir süper :))

kara kitap dedi ki...

bu arada ben birşey soracağım kepekli pirinçle dolma nasıl yapacağım?bugün pirinçleri yarım saat kadar tuzlu sıcak suda ısladım ve öyle dolma içi hazırladım,ama biberler erimesine rağmen pirinçler hala biraz kıtır kalmıştı. :(

Tijen dedi ki...

Kara kitap:
Tam pirinçle -ben öyle diyorum- dolma yapacaksan önce pirinçleri haşla, nasılsa onlar erimez, 1 bardak pirince 2 bardak suyla kısık ateşte haşla, öyle koyarak dene istersen. Ben hiç yapmadığım için net bir şey söyleyemiyorum.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Güzel fikir mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık Tijencim

çeşnici Handan dedi ki...

Ne güzel bir taşla iki kuş, bir tencerede sevdiğin iki yemek bir arada. Çok hoşuma gitti ve mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.

Serap dedi ki...

40 yıl düşünsem sanıyorum aklıma gelmezdi. Ne güzel bir tarif. Bir taşla iki kuş vurmak gibi...

Ada Deniz dedi ki...

ne değişik bir tarif bu böyle. Bugün yapacağım dolma deneyeyim ben de hemen

Oglak Kizlari dedi ki...

Tijen im,

Birazdan pazara gidecegim. Patlıcan alacağım. Eh tabi lezzet oole çıt çıt kopmuş gibi olmaz ama idare edecegim artik.

Operim
Ozleyen anne Çiğdem

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Tijen'ciğim,
Harika iki yemek olduğu kesin.
Ben de dolma yapacağım zaman sadece biber yapmam, mutlaka yarısını patlıcan yaparım. İkisinin lezzeti birbirine geçince çok daha güzel oluyor. Ama bu şekilde hiç düşünmemiştim.
Afiyetler olsun mucit arkadaşım.
Çok sevgiler,

NiLaY dedi ki...

harika bir fikir bu bayıldım :) sevgiler..

Unknown dedi ki...

dün akşam yaptım harika oldu, ellerinize sağlık :)

NiNo dedi ki...

yine her zamanki gibi yenilikle karsilastim hep yeni seyler bulmak yeni seyler gormek ogrenmek ne guzel, bir dosta sarilir gibi her tiklayisimda blogunun kapisini her seferinde mutlaka kapiyi acacagini bilmek ve herseferinde yeni bir tabak servisle karsima cikisin... kelimeler bitti simdi patlican zamani :) opucukler canimmmmm taaaaaaaaaaaaaa tirandan

Unknown dedi ki...

Tijencim merhaba hiç aklıma gelmez
di yazını okuyana kadar dolmanın al
tına farklı sebze dizileceğ.İlk fır
satta deneyeceğim bende bekelerim.
Bereketli iftarlar sevgiler...

Unknown dedi ki...

Tijencim merhaba ziyaretine nasıl sevindim anlatamam:))Kucak dolusu sevgiler görüşmek üzere...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Tijencıgım ne guzel akıl verdın ılk dolma yapımında denenecektır.Sevgıler canım...

pelince dedi ki...

Tijen benimde aklıma hiç gelmezdi doğrusu,harika yapmışsın .. patlıcanında en güzel mevsimi.. geçti geçecek diye çok üzülüyorum..

afiyet olsun..

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Tijencim bayıldım bu fikre; iki yemek de birbirinin lezzetine lezzet katar böylece:). İlk dolma böyle pişecek benim evimde..
Sevgilerimle:).
aslı

Mavi Elmas dedi ki...

Hiç denememiştim çok güzel bir fikir oldu bana. Teşekkürler Tijen.

Bengü dedi ki...

Merhaba Tijen Hanımcığım, bu fikre bayıldım. Demek ki 2 yemek için teknoloji harikası tencereler gerekmiyormuş. Sadece yaratıcılık ve hayal gücü. Annem de biber dolmalarının arasına yaprak sarmaları yerleştirirdi. En kısa sürede deneyeceğim. Sağlıcakla kalın.

Adsız dedi ki...

Ben kabaklı olanını yedim:) şahane oluyor valla..biberlerin harcının suyuyla pişiyor çok da lezzetli oluyor.Patlıcanlı olanını hemen deneyeceğim.

Canım arkadaşım yaratıcılığına hayranım.:)

Ayşen

durutarifler dedi ki...

İnananılmaz yaratıcısınız. Kabak çok aklıma yattı. Mutlaka ben de deneyeceğim.
Sevgiler