05 Mart 2011

Yine yasaklandık, biz suçlu muyuz ne yaptık?

İnsanların elinin, kolunun, dilinin en saçma, en antidemokratik şekilde bağlanma hallerinden birini daha yaşıyoruz. Sanki suç işlemişsiniz gibi Türkiye'deki bilgisayarlardan, Türkiye'deki "blogspot" uzantılı sitelere girmeye çalıştığınızda, "Bu siteye giriş mahkeme kararıyla yasaklanmıştır" ibaresiyle karşılaşıyorsunuz. İnsanlar şaşırıyor, merak ediyor. Neden yasaklandı acaba, ne yaptı ki? Sizin bir şey yapmanız gerekmiyor. Binlerce siteden birini ya da bir kaçını yasaklayamadıkları, kapatamadıkları için tümüne sansür uyguluyorlar.

Bu sorun ne kadar sürer bilinmez. Bazı dostlarımızdan gelen "DNS ayarlarını değiştirme" mesajlarında söylenenleri yaptım ancak bilgisayarım nedense girdiğim IP numaralarından hoşlanmıyor. Dolayısıyla günlerdir ne kendi bloguma, ne de dostlarımızın bloglarına girebiliyorum. Bugün bir arkadaşımızın "yasak sayfalara girmek için kullanabilirsiniz" diyerek paylaştığı adres üzerinden girebildim siteme: http://blockedsiteaccess.com/ adresinden. Şimdilik böyle idare edeceğim. Nereye kadar? Bilinmez. Elimizde olmayan nedenlerden dolayı yayın yapamıyoruz yani dostlar. Biz nasıl bir ülkede yaşıyoruz ve nereye doğru gidiyoruz, gerçekten merak ediyorum!
(Yasakların kaldırılması için başlatılan imza kampanyasına siz de katılın:
www.blogumadokunma.com)

19 yorum:

Adsız dedi ki...

hmm birden misirdaki yasaklar aklima geldi. az önce ufuk hn. sitesinde yaziya anlam verememistim, simdi anladim, gercekten sizin icin sinir bozucu.

selamlar, selma

Bir Dilim Düş dedi ki...

Tijenciğim biz ülke olarak işin kolay tarafına kaçmayı pek severiz bilirsin, benim anlamadığım insanlar DNS ayarlarını değiştirerek veya başka programlar üzerinden girerek zaten bağlanıyorlar eee bu durumda suç işlemiş olan blog da isterse yayın yapabilir değil mi? Eee yani anlamadım ki ben nasıl bir mantık bu?

Sevgiler,
Evren

Narince dedi ki...

Ben kendime alan adı satın almayı düşünüyorum. Ama bu da zor gibi, yeniden başlamak her şeye. Burası daha avantajlı, zaten anlamıyorum, araştırdım yine bir sonuca varamadım. Bir bilene sormalı.

Tijen dedi ki...

Necla'cığım bilmiyorum. Daha önce de yaşadık benzer bir sorun biliyorsun. Bazı arkadaşlarımız bloglarını taşıdılar, bazıları alan adı satın aldılar ancak onlar da sorunlar yaşadılar bildiğim kadarıyla. Bir süre sonra yasaklar kalkmıştı, belki de bir süre beklemek ancak bu süre içinde de yaşadığımız rahatsızlığı dilek getirmek gerekiyor.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Cok üzücü bir durum..Cok sacma ve cok aptalca...Bir iki kisinin yaptigi sucun cezasini bir sürü masum insan cekiyor...
Bu kisileri bulmaz hic de zor degil..
Ondan sonra yüklü bir para cezasi..
bak bakalim ardindan birdaha böyle bir sey yapabilirler mi?

Yazik cok yazik...

Ozlemaki dedi ki...

aciklama yapan herhangi bir birim de yok isin tuhafi. Facebook ta yeni dns ayarlarini dagitiyorum, ama kac kisi oturup da ugrasir? Alan adi alinca da en basitinden yorumlar gitmiyor, bekleyecegiz care yok.

Eya dedi ki...

Ah Tijencigim...neden bu sahane ülkede hala böyle cahilliklar yasaniyor...hersey görüntüde harika, boy boy apartmanlar, her tülü marka,lüks tüketim bir tarafta almis basini gidiyor...Sanirsin..Türkiye cok ilerlemis...ama sadece üstün körü...derinde,kafalarda hala ne yazik ki inanilmaz medeniyetsizce hareketler...blogger´i da anlamiyorum, e be kardesim sen bu ülkede bir hizmet vermeye karar veriyorsun da bir iki dangalagi denetleyemiyormusun...ama bunu cok öncesindan taniyoruz ülkemizde...en kisa ve kolay yol yasaklamak... bitti gitti...kime ne olmus, getirisi götürüsü ne olmus bunu idrak edip muhakeme eden yok ama...cok üzücü coook...insallah en kisa zamanda tekrar ayni yainlama özgürlügüne kavursursunuz...sevgilerimle

handan dedi ki...

Sevgili Tijen Hanım,
Bir an önce size kavuşmayı beklerken bir de bu blog yasaklama çıktı karşımıza.ilgili olan bloğu kapatmak yerine ne yazık ki kolayına kaçmak ve tüm blogları kapatmak daha işlerine geliyor demek ki. Oğlum DNS ayarlarımı değiştirince size yeniden kavuşabildim. Arama motorlarında her sisteme göre bloglara giriş bulunabiliyor. Kapı yerine bacadan girdiğim için özür dilerim. En kısa zamanda bu saçmalığın son bulması dileği ile. Bu da geçer ya hu..
Handan

Tijen dedi ki...

Handan hanım merhaba,
Şu an ben de kendi bloguma ve diğer bloglara girebiliyorum ancak bir aracı site sayesinde. Her seferinde sitedeki reklamlar açılıyor, dostlarımın bloglarına girebilmek için yine o siteyi kullanmam gerekiyor. Neden? Bir kaç kişiyi cezalandıramadıkları için binlerce insanı cezalandırdıkları için. Ben galiba artık bu ülkede yaşamaktan çok bunaldım. İnsanca yaşamak istiyorum. Sadece insanca, mantık çerçevesinde yaşamak...

Aybige-Kedi Defteri dedi ki...

Birşeylerin değişeceğini ve herşeyin çok güzel olacağını düşünmek istiyorum ama geçen gün Star Haber'de milli marşlarının ilk dizesini bile bilmeyen, hatta adını bile söylemeyen insanları görünce (bir de onların da oy kullandığını)bir kez daha düştü omuzlarım. Sanırım artık umutsuz vakayız.

Oglak Kizlari dedi ki...

Offf ki offf.
Yasaklaniyorda noluyor. işler yine devam. tam Türk işi.

Kolay gele
Şaşkın anne Çiğdem

Oya Kayacan dedi ki...

Bugün kendiliğinden açıldı. Belki de bizi affettiler ;))

Tijen dedi ki...

Oya'cığım,
Seni affetmişlerse de beni daha affetmemişler, henüz giremiyorum bloglara ben...

Zeynep dedi ki...

Böyle şeylerin yaşanması çok can sıkıcı ve üzücü Tijen.İnsanların düşünme,yazma,paylaşma haklarını yok ediyorlar.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Tijencim kar yagmis diye duydum Antalya'ya:) Bugun burasi da bembeyaz. Antalya'daki kari duyunca aklima sen geldin. Bir yazayim dedim:)Insallah iyisindir. Bloglar da umarim biran once acilir da herkes yine yazmaya baslar.
Sevgiler
Gulden

Yasemin dedi ki...

selam tijencim,
benim kullandığım dns leri vereyim.. belki işine yarar;

156.154.70.22
156.154.71.22

dilerim tez vakitte akılları başlarına gelir...

Tijen dedi ki...

Sevgili Handan,
Dediğin şeyi yapmaya çalışmıştım ama olmadı. Daha önce bir kere bilgisayarın ayarlarıyla oynayıp yanlış bir şey yaptığım için çekiniyorum doğrusu. Bakalım bu seferki yasaklar ne kadar sürecek göreceğiz hep birlikte...

minimalist dedi ki...

neyseki bu kabus bitti; umarım yeni kabus dalgaları gelmez :)))

Elif dedi ki...

Mantıksız uygulamalarla bir yere varılmadığı ortada. DNS'lerimizi değiştirip sitelere girebiliyoruz.

Bu arada dün "Tak Koluna Sepeti" adlı kitabınızı aldım. Ailemle uzun zamandan beri yazlarımızı Bodrum'da geçiririz. İş güç yüzünden iki senedir tadına varamadım, kitapla birlikte özlemim iyice arttı. Ha bu arada, "haşhaşlı limonlu kek"inizi haşhaşsız olarak pişiriyorum şu an...
Günaydın.