27 Nisan 2011

Dünya mutfaklarından-Tayland

Chiang Mai'deyim. Tayland'ın Bangkok'tan ve bazı adalardan sonra en turistik kentinde. Aylardan Şubat. Özellikle çiçek festivaline denk getirmişim kent ziyaretimi. Kuala Lumpur'da tanıştığım Avusturyalı çift Birgitte ve Felix de Chiang Mai'de ve o gün çiçek festivalini birlikte izleyeceğiz. Hiç bir şey kaçırmak istemiyorum elbet. Erkenden sokaktayım. Chiang Mai Tayland'ın pek çok yerine göre yüksekte olduğu için o kadar bunaltıcı değil hava. Yine de yazlık giysilerle dolaşılıyor. Yürürken bu tezgah çıkıyor karşıma. Merak ediyorum ya ben herşeyi, kadının yaptığı yiyecekten tatmam lazım. Bir porsiyon istediğimi anlatınca el kol işaretleriyle tamam diyor hafifçe gülümseyerek. Sessizce. Sözsüzce. Ancak beklemem lazım çünkü hazırda hiç yok o minik beyaz krepciklerden. Bir teneke çaydanlıktan beyaz bir sıvı akıtıyor tavanın ufacık oyuklarına. Altta ateş yandığı için hemencecik pişiveriyorlar. Birer taneyi alıp diğerlerinin üzerine kapatıyor. Böyle 4-5 tane ikili krep piştiğinde muz yaprağından hazırladığı kayık tabaklardan birine koyuyor. Ücretini unutmuşum ya bizim paramızla ya elli kuruştu ya bir liraydı. Tayland'da yediğim en lezzetli şey bu. Hindistan cevizi krebi, yani khanom krok. Sonraki günler de aynı kadından aynı yiyeceği alacağım. Chiang Mai'den ayrılacağım güne kadar. Sonra Kamboçya'da çıkacak karşıma, daracık bir sokakta. Yine yaşlıca, yine sözsüz bir kadın yapıyor olacak ve ben bir kez daha yiyeceğim o tada özlemle. Güzel günlermiş, düşündükçe gülümsüyorum.

10 yorum:

Mimosa Café dedi ki...

çok hoşmuş bu. hiç görmedim hayret. ama waffle şeklinde yumuşak olanlarından yemiştim chatuchakta ve muhteşemdi. hem yeşil çaylı hem hindistancevizli olanları vardı. kendine has bir büyüsü var oraların tekrar tekrar gidesi geliyor insanın.

tijen miriam dedi ki...

ah ne hos,umarim banada kismet olur bir gun bunlari tadmak..

Gulden dedi ki...

Ne guzel herkes teker teker tekrar yazmaya basladi. Internet derya deniz olsa da bloglar olmadan bombosmus megerse:) Bu yabanci yemekleri tanitma yazilarina bayildim Tijencim. Demisler ya cok gezen mi bilir cok okuyan mi diye:) Sende ikisi de var masallah. Bloguna girip de bos cikmak mumkun degil. Tesekkurler birikimlerinden bizi de faydalandirdigin icin...

Elif dedi ki...

Ben hiç yemedim ama seveceğimden eminim. Canım çekti...

Unknown dedi ki...

Pek guzel gorunuyor, yalniz kadinin pisirdigi tavayi gorunce aklima Japonlarin 'takoyaki' si geldi, bir sure evvel 'muzur' Ozlemaki bulmustu internette! Insanin tadina bakmadigi sey icin agzi sulanirmi yahu?

Simdi gidip tarif bakicam, bakalim varmi :-)

Selen dedi ki...

Endonezya'da da var. Ben de cok seviyorum ve bunun pek cok cesidi yapiliyor. Onunde kuyruklara girip beklenen ustalari var. Tarifini vermistim ben, blogdaki tek tariftir zaten. Merak edenlere:
http://selenyavuzdogan.blogspot.com/2010/11/serabi.html

Oglak Kizlari dedi ki...

Tijen im,

Bu aralar Teledünya da çeşitlikanallarda ne yiyecekler yapıyorlar bir bilsen. Keşke bende denesem bir krep şimdi şu anda. Değişik yiyecekler tatmak bu kadarmı hoşuna gider bir insanın.

Öperim.
Mayaa ya selam yola devam.
Ağzı fena halde sulanmış anne Çiğdem

kara kitap dedi ki...

bu ülke yemekleri yazılarınızı dönüp dönüp tekrar okuyorum da şaşıyorum.ne çok gezmişsiniz.ben de başka ülkelerin yemeklerini çok merak ediyorum.yerinde yemek isterdim. hem o ülkeleri tvden de izleyebiliyoruz, ama yemeklerin ne kokusu ne de tadı geliyor.o yüzden belki de görmek için değil de kokmak ve tatmak için seyahat etmek istiyorum. :)

zeymurancafe dedi ki...

hındıstancevızı krep yapacagım tarıfler arasında sırasını beklıyor gorunumu harıka emınım tadı da güzeldır,

durutarifler dedi ki...

Hindistan cevizinin kokusuna bayılırım. Buna da bayılacağıma eminim.