12 Temmuz 2011

Basit bir yaz yemeği

Nereden geldiğini, kimin yetiştirdiği/ürettiğini bildiğim yiyecekleri yemekten pek hoşlanırım. Daha önce de söylemişimdir mutlaka. O kişilere teşekkür etmek ne güzeldir (her zaman dile getirilemese de). Dün, bu yaz ilk defa pazarımıza gidebilim. Temmuz'un neredeyse ortası gelmiş ve ben ilk defa gidiyorum, olacak şey değil. Hayırlı bir iş nedeniyle olduğu için ses etmedim. Yoksa çok homurdanırdım biliyorum. Pazarımızda bereket başlamış başlamasına ya, pembe domatesler (ilk haftası diye) altın değerindeydi. Türkiye'de bir kilo domatese 5 tl vermemiştim daha önce. (Bir an acaba Japonya'da mıyım diye düşünmeden edemedim o fiyatı duyunca!) Bir daha da vermem gerekmez umarım. Önce boşver dedim, daha turfanda, haftaya ucuzlar nasılsa. Ama haftaya ben çekime gitmiş olacağım. En az iki hafta daha yiyemeyeceğim bu güzellerden. Ne yapalım el mecbur diyerek kıydım paraya, bir kilocuk da olsa doldurdum sepete (evet, programda gördüğünüz sepete. O benim domates sepetim çünkü!) Körpecik pancarlar da aldım pazardan ve eve getirip yıkadıktan sonra hemen haşladım. Sevgili Erhan arkadaşımın elcağızıyla yaptığı ahududu sirkesi, limon suyu (sirkeyle limonu birlikte kullanmayı seviyorum), zeytinyağı, sarımsak ve tuzla sarmaladıp soyup doğradığım pancarları. Bugün de bahçeden semizotu ve roka topladım, bir güzel yıkayıp doğradım, bizim siteye bahçesinin ürününü getiren Hasan'dan aldığım salatalıklardan ve bir komşumuzun bahçesinden kopardığım henüz tam olmamış bir ufak elmayı doğradım, pancarları ekledim, üzerine de yine dün pazardan aldığım, yeni mahsul Kozak fıstığı. Yanında da geçen gün komşumuz Yücel hanımın getirdiği çorba. Daha ne olsun. (Kafiye olsun diye "yürekler sevgi dolsun" demek isterim.)
Bir not: Programı izleyen, kanala veya bana mektup yazıp görüşlerini bildiren tüm dostlara bir kez daha teşekkürler. Biliyorum siz mükemmeli istiyorsunuz ama ne olur bana biraz zaman tanıyın. Ekranda göründüğü gibi değil çekimler. Zor ve yorucu ve çok detaylı. Yavaş yavaş yerine oturacak her şey ve ben karşımda sahiden sizler varmışsınız gibi, en doğal halimle ekran karşısında gülümseyebileceğim. Ama biraz zaman.

18 yorum:

tijen miriam dedi ki...

canim tijencim,
gec oldu kusura bakma,onceeee,
seni gormek cok guzeldi,cok sevindim,nasil heyecan yaptim bilemezsin.ikiiii,ya cok begendim programi,oralara aldin goturdun bizi taa buralardan.ben hic detaylarla ugrasmadim,sadece seni seyrettim arkadasim,tekrar tebrik ederim seni ve ekibini

Tijen dedi ki...

Teknoloji ne acaip şey değil mi adaş? Ben burada sen Şili'de ve hoop evine geliverdim birden. Çok sevindim izleyebilmene ve izlemiş olmana. Sağol varol!

Gulden dedi ki...

Tijencim,
Canli seyretmem mumkun olmadigi icin kanalin web sitesinden seyrederim diye heyecanlaniyordum ama bir turlu bulamadim videoyu web sitesinde. Acaba ben mi yanlis bakiyorum da bulamiyorum?

nalan dedi ki...

ben daha izleyemedim biliyor musun? utanıyorum evet ama inşallah akşama :)
ben de bekliyorum kızıltopraktaki manava gelmesini pembelerin. geçende telefonla sordum. bugün yarın gidip ben de alabileceğim.
bu akşama salataya misafirim var. ceviz, has nar ekşisi, gerçek zeytinyağ, e olmuşken biraz da tulum peyniri.
dalış dönüşünde köfteci ramiz'den aldım. koyun ve inek karışık tulum diye. umarım güzeldir.
sevgiler.

Elif dedi ki...

Sanırım canlı yayın saatinde, online izlemek mümkün... Ben de bir türlü yakalayamadım. İnanılmaz izlemek istiyorum.
Bu arada Asuman'a gittim, aynı baklalı, dereotlu pilavdan yedim.. Hatta şu son günlerde o proje üzerinde çalışıyorum, mutfaktan kalan zamanımda...

Tijen dedi ki...

Gülden'ciğim evet E.E'nin dediği gibi web sitesinden sadece programın yayın saatinde canlı olarak izlenebiliyor, ama muhtemelen yarın facebook sayfasına yüklenmiş olur!
*
Nalan'cığım afiyetler olsun!

kekik dedi ki...

Merhabalar:) pazar gunü izledim programınızı, büyük bir. Keyifle:) emeginize saglık... sevgiler!

Tijen dedi ki...

Teşekkürler Kekik!
Sonraki bölümler daha iyi olacak inşallah.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ben aslında çok seviyorum pazar tezgahlarını ama hep annemle çıktığımız giçin gezemiyorum:( Tutturmuş kendine üç tezgah başka bir yere gittiği yok. Hep değişik otlar yok bizim pazarda diyorum ama eminim kıyısını köşesni gezsem çıkacaktır.

Bu yüzden de kıskanıyorum işte :)

Ellerine sağlık ablacım.

parıldayan çiçek dedi ki...

elinize sağlık çok gğzel yemek hele insan kendi yetistirdiği olursa
zehra konukman

Adsız dedi ki...

pancarı çok sevmeme rağmen uzuuuun bir süredir pancar yememiştim ilk fırsatta salatanızdan yapacağım içeriği tam banim zevkime uygun ellerinize sağlık sevgiler...

Çiğdem Atabey dedi ki...

olan, o an olabileceğin en iyisi.. ellerine yüreğine sağlık.. kolay gelsin, kucaklarım.. :)

HADİYE dedi ki...

Merhaba Tijenciğim,

Kitapların,Blogun ve güzellikleri paylaşma sevdana bir yenisini ekledin.
Artık sadece yazılarını okuyup hayal ederek değil seni görüp sesini duyarak tanık olacağız
Bizlere hazırladığın güzelliklere.
Başarılar diliyorum.
Allah cc yardımcın olsun.
Sevgilerimle*

pembe kekik dedi ki...

Pazar günü izledim programı,çok doğaldınız.Muğla ve çevresini güzel tanıttınız.Her şey gönlünüzce olsun.Ahududu sirkesinin tarifini paylaşırsanız çok sevinirim.Ben kayısı,erik,elma gibi meyvelerden sirke yaptım ama ahududulu sirkenin tarifini bilmiyorum.Sevgiler:)

yemekbiraşk dedi ki...

sirke ve limon suyunu krıştırmayı bende seviyorum.. elinize sağlık renkleri canlı canlı.. güzel gözüküyor..
seval

Tijen dedi ki...

Pembe kekik,
Teşekkürler!
(Ahududu sirkesinde sirke, şeker ve ahududu kullanılıyor ama ben şekerli sevmiyorum, kaliteli bir sirkeye ahududu koyasın bolca, öyle beklesin 2-3 hafta, sonra süz. Hepsi bu. Aynı şekilde başka meyvelerle de aromalı sirkeler yapılabilir!)

Ozlemaki dedi ki...

"ahududulu sirke"yi telaffuz etmek bile ferahlatıcı. Harika bir lezzet olmalı Tijen!

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Tijencim programın hayırlı olsun..Ben henüz izleme fırsatı bulamadım ama arayıp bulup izleyeceğim mutlaka geçen bölümleri de:)..Eminim emek verdiğin her iş gibi bu da çok başarılıdır.
Ben de sirke ve nar ekşisini karıştırarak kullanmayı çok severim. Farklı tatların sentezi şaşırtıcı güzellikte olabiliyor:). Ellerine sağlık, hafif ve güzel bir öğün olmuş.
Sevgilerimle:).
aslı