18 Eylül 2011

Yine kolayın kolayı...

Ben bu karışımı böylece de yiyebilirdim. Yanında iki dilim kızarmış ekmeğim olsa, üzerine koyar pek de keyif alırdım kendisinden. Alınmayacak gibi de değil ki. Lor güzel, biber güzel, maydanoz güzel. Aslında bizim bahçenin maydanozu olsa daha iyiydi ya bu sene bir hata oldu, maydanozlarla rokalar yatak değiştirince rokalar çıktı da bolca, maydanozlar otların istilasına boyun eğdi. Eh ben de yokum ki evde, teker teker yolayım o otları. Bir kaç kere yaptım yapmasına ya sonra teslim oldum. Maydanozsuz kaldık yani bu yıl. Pazara talim. Bu üçlüyü niye hazırladıma döneyim ben en iyisi, son pişmanlık fayda etmez, neredeyse Antalya'ya dönme zamanı gelmiş, bu saatten sonra maydanoz lakırdısı yapmanın ne alemi var değil mi ama. Ben bu üçlüyü annemin ekstradan aldığı yufkayı değerlendirmek için hazırladım. Bilirsiniz işte, gözleme yapmak için. Yufkayı dört eşit parçaya böldüm, ortalarına bolca koydum harçtan. Zarf gibi kapattım desem anlaşılır mı? Yok öyle dememeli. Karşılıklı iki tarafı harcın üzerine kapattıktan sonra öte tarafın birini üste birini alta kıvırıp yağladıktan sonra teker teker, arada alt üst ederek, her seferinde biraz zeytinyağı sürerek pişirdim. O ilk pişmiş hali çıtır çıtır olur olur gözlemenin. Sıcaktır. Diliniz yana yana yersiniz. Bir kere başladınız mı dur durak yoktur artık. Başladığınız hızla bitirirsiniz tabağınızdaki gözlemeyi. Yanına da çay lazım tabii. Çaysız gözleme olur mu hiç?

14 yorum:

KeBeLeK dedi ki...

oyy oyy gece gece canim cekti simdi...evde oyle seninki gibi domateslerin madanozlarin biberlerin guzeli de yok :(
Olcay

Tijen dedi ki...

Olcay,
Domates yok içinde, biber var.

burcu dedi ki...

Cok guzel cok, yarin alisverise gidecektim zaten, aksama ziyafet olsun bu guzellikten yapayim :)

müjde dedi ki...

Tek kelimeyle muhteşem Tijenciğim.Çayımı kapıp geliyorum.:))

durutarifler dedi ki...

Çok güzel oluor değil mi? OFFF offf . Ben börekte yapıyorum bu karışımdan bizimkiler bayılıyor.

Misi şenliği bu sene daha sakin geçti. Ben gözleme yerine zeytinyağlı tabağını tercih ettim. :))

Dereyede masalar indirmişler ama sanki güzel olmamış. Adrasan'daki gibi değil. Oraya yürüye yürüye gitmek,ağaçtaki incirleri yemeğe bayılıyorum.

Sevgiler

nalan dedi ki...

geçen sene köyde ektiği maydanozlar bir türlü çıkmayınca, annem evin kenarındaki gölge kısma bütün tohumları dökmüş.
şimdi nasıl güzeller tarif edemem. görünce gölgeyi e bir de mis gibi pınar suyunu maydanozlar deniz olmuş :)
köye gidip de ist'a geri dönen olursa, bana havlu kağıda sarıp da gönderiyor. açıp kokluyorum mis gibi.
sanki yeni toplamışım bahçeden gibi :)
bu gözleme kısmına da benim doktor işaret parmağını sallayacaktır. ben de senin dediğin gibi kızarmış ekmek üzerinde talim ederim herhalde :)

caferengigül dedi ki...

Ne güzel bir görüntü...Üstüne biraz zeytinyağı ,enfes.Ama gözlemede bir başka güzel , ellerinize sağlık

lezzet sefasi dedi ki...

Bu karisim boyleyken bile cok istah acici ve saglikli, gozleme olunc anasil guzle oldu kimbilir
Afiyet olsun, enirji mutluluk olsun

LaMa dedi ki...

ben de biberleri domates sandim, ne guzel olmustur, ellerine saglik!
gozlemeyi de gorsek daha iyi oludu diyecektim ama vazgectim, iyi ki gormemisiz! daha cok canimiz cekerdi!
ellerine saglik

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Tijencim onca zamandan sonra tekrar döndüm bloguma:)..Ne çok özlemişim arkadaşlarımın güzel bloglarını ziyaret etmeyi..
Senin yaptığın bu karışımı ben de kaşık kaşık yerim. Hatta ortadan bölünmüş bir simitin arasına doldurup fırınlayınca da bambaşka bir lezzete dönüşür kesin. Ama tabi anlattığın, nefis çıtır gözlemelerin de hakkını yememek lazım..Off, can çektirmeyecek gibi değil:).
Sevgilerimle..
aslı

Oglak Kizlari dedi ki...

Ohhhh.
Yarın sabah gözleme yapmassam.

Ellerine sağlık.
Bitmiş anne Çiğdem

sare dedi ki...

Sevgili Zen, ben de o karışımı şimdi hemen kendim için yapıp yiyeceğim, bayılırım.
Yufkayla pişirmeden daha masum benim için:))
Biz bu salata gibi gönül alan karışıma "çökelek piyazı " diyoruz.
Ellerinize sağlık.

Ozlemaki dedi ki...

dişlerim kamaştı ve yutkunuyorum!

Mutfak Havlusu dedi ki...

evde kırmızı biber var senin gibi bizde gözleme yapalım hem seni analım hem de börek sever anneannemi de yad edelim.teşekkürler Tijen abla!