06 Mayıs 2012

Anadolu'nun en güzel kasabalarından biri: Göynük

Son çekim gezimizi tamamlayıp eve döndüm. Biz daha dönmeden ilk bölümümüz yayınlandı bile: Göynük. Bolu'ya bağlı, Mudurnu ve Taraklı'ya komşu güzeller güzeli bir kasaba. Göynük'ü de Göynüklüleri de çok sevdim. Sağolsun Salim abiyle eşi (Göynük bölümümüzü izlediyseniz veya bu akşam izlerseniz onu göreceksiniz) yine gelin dediler. "Bak," dedi Salim abi, "alt kat boş, gel kal." Dedim öyle düğün falan olursa haber verin o zaman geleyim. Pek güzel olurmuş Göynük düğünleri ya kısmet olmadı birini görmek. Hacı Ali Paşa Konağı'nda kaldık. Ben Göynük'te tüm yemeklerimi programda izleyeceğiniz (ya da izlediğiniz) Lalezar'da yedim. Ali Okan Altıntaş öyle özenli ve dikkatli bir işletmeci ki. Biraz salata, az baklagil, biraz da sebze veya salata... Öğle ve akşam yemeklerim böyleydi. Çekim için özel olarak hazırlattığı resimdeki bu muhteşem tatlıya, su böreği ve keşli cevizli erişteye dayanmak nasıl zor geldi anlatamam. İnsanın böyle gezilerde diyette olması çok zor. Hele de bol tereyağlı keşli cevizli eriştenin yapımını izleyince aman aman dedim yesem bir türlü yemesem bir türlü. Tabii biraz yedim. Tatmamak olmaz. Tatlı da nasıl leziz, nasıl çıtır çıtır, incecik hamurlu anlatamam. Sadece bir tane yedim (yoksa iki mi?) sonra karşılıklı bakıştık durduk. Neyse ki irademe sahip oldum ve hiç birini abartmadım. Sonuçta eve kilo vermiş olarak dönüverince bir mutlu oldum ki. İzlemek isterseniz Göynük bölümümüz bugün (6 Mayıs pazar) 19:15'te, Kanal 24'te. (Bugün izleyemezseniz de tv arşivi sitesinden izlemeniz mümkün.) Star gazetesinde de Finlandiya'nın Turku kentinde gezdiğim çok özel iki müzeyi anlattım bu hafta. Şu linkten okuyabilirsiniz. Arayı açıveriyorum bu ara, düzenli yazamıyorum biliyorum ama yollardayken hakikaten çok zor oluyor. Güzel bir hafta dileğiyle sevgiler hepinize.

13 yorum:

Unknown dedi ki...

Senin bu iradene ve kararliligina hayranim! Bu resim adami ayartir, gercegini dusunemiyorum!!!

Narince dedi ki...

Aman allaam ben ikide durabilir miyidim?

Serap dedi ki...

İradenize bayıldım, insanın bilgisayardan elini uzatıp alası geliyor. Nasıl da gevrek ve çıtır çıtır görünen bir tatlı...Sevgiler.

Ozlemaki dedi ki...

ah o keşli cevizli erişte... ben olsam tadına bakayım derken, kazanın dibini bulurdum. İradene kesinlikle hayranım Tijen!

Tijen dedi ki...

Keşke her zaman bu kadar irade sahibi olabilsem kızlar! Bu ara sihirli değnek mi değdi bana ne, pek bir gururluyum bu halimle.

Ozlemaki dedi ki...

maşallah! :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Tabi gururlanacaksın.
Az mı çalışıyorsun.
Başarılar.

Gururlu anne Çiğdem

Hülya dedi ki...

Tatlı değil ama keşli cevizli erişteye dayanamazdım...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çook güzel bence de :)))

Sevgiler,
Evren

durutarifler dedi ki...

İzledim sizi :))
Nasıl mutlu oldum anlatamam
Sanki ailemden birini gördüm televizyonda
Sevgiler

nalan dedi ki...

gurur duy arkadaşım. arkandayım ben senin, çok zor ama valla itiraf ediyorum ben de :)

a_y_s_e dedi ki...

Tijen! Ben bunlari hatirliyorum. Taaa 1990 yazinda tatil icin Sunnet Golu'ne gitmistik, o zaman otel yoktu, sadece orman isletmesine ait misafirhane ev vardi... Silinmiiis gitmis aklimdan, hem eristeler hem de o tatli.... ne iyi etmissin de yazmissin.

ev perisi;) dedi ki...

Allahım! o nasıl bişii Tijenciğim!!!
Neffis gözüküyo...;)
İradeni tebrik etmek gerekir gerçekten...;)
sevgiler...♥