10 Ekim 2013

Sonbahar pazarları



Demiyorsunuz ki artık pazar falan anlattığın yok. Aslında çok şey anlatıyorum ama sessiz, içten içe. Ayfer'ciğim bu güzel fotoğrafımı göndermiş, haydi dedim hiç değilse pazarlarımızı anlatayım. Fotoğrafım dedim dikkatinizi çektiyse, ben görünmesem de parmağım görünüyor. Eh sepetim de afili yani. Yakıyor ortalığı. Peki ya içindeki domateslere ne diyeceksiniz? Artık yazın son yayla domatesleri geliyor pazara, son pembeler. Her hafta biraz alıyorum ya bu son, gerisi yok gari dedikleri an stoklama yoluna gideceğim. Hoş ne kadar stoklanır ki, bilemediniz iki hafta. Sonra yazı beklemeye başlayacağım yine. Bu ara haftada iki kere gittiğim zamanlar oldu pazara. Bir sürü kışlık aldım. Zeytinlerim tatlanıyor (kimini kırdım kimini çizdim), biberler közlendi buzlukta, közlenmiş biberlerin bir kısmı közlenmiş patlıcanlarla birlikte soslandı, kış için ayrıldı. Dün akşam biraz domates sos yaptım, sarımsaklı, makarna sosu olarak, fazlaca yaptım, kalanı 3 porsiyona bölüp ufak kaplarda dondurdum, kırmızı krizine gireceğim günler için. Kırmızı biberlerin bir kısmını küp küp doğrayıp buzluğa attım, kışın yemeklere renk veriyor. Bir miktar domatesi küp şeklinde doğrayıp, birazını rendeleyip dondurdum. İki pişirimlik de bamya. Doldu zaten buzluk. Hiç bu kadar doldurmamıştım. Bu sene yaz nimetlerinden ayrılmak istemedim galiba. (Gerçi bu ilk sefer değil, her sene anasından ayrılan çocuk gibi hüzün yaşarım.) Bitmeden bir kaç kere daha yiyeyim diye yayla fasulyesi alıyorum, en sevdiğim haliyle, beyaz barbunyayla pişirmek üzere. Barbunya da bitti bitiyor. Böyle işte. Günler geçigeçiveriyor. Kış geldi gelecek. Bense güneşin ve mevsim pazarlarının tadını çıkarmaya çalışıyorum, sessiz sessiz. (Bu güzel fotoğraf için Ayfer Yavi'ye teşekkür ederim.)

11 yorum:

Unknown dedi ki...

En sevdiğim pazardır sonbahar pazarı. O renkler, kokular başımı döndürür. En çok ta sonbahar meyvelerini seviyorum galiba Tijen'ciğim.. Sepetin harika gerçekten, çok şık..

caferengigül dedi ki...

Pembelere hayranım.Sanki giderayak daha mı lezzetli oluyorlar bilemiyorum.Malesef ben geçen hafta son kez aldım.Çünkü bu gün pazarda yoklardı:(
Kış hazırlığı yapmak ayrı bir keyif.Beni çocukluğuma götürüyor.Eskiden tüm konu komşu toplanır birlikte yaparlardı bu işleri güle oynaya.Oysa şimdilerde bir çok evde bilinmiyor kış hazırlıkları.Yapmalı ve öğretmeli, unutmamalı.
Sevgiler.

ESMA dedi ki...

Bu sene sevgili Tijen , taze taze ürünleri görünce , İzmir de kışlık yapmadan edemedim elime geçen herşeyin kisligini yaptım, yoruldum ama şöyle dinlene dinlene tatil edemedim, Ama seviyorum yapmayı , kışlık hazırlamayı, hep kırmızı yaptım bende bu sene birde güneş salcasina tuzu çok atınca iki üç hafta tuzunubazaltmak izin ilave tuzsuz salça yaptım.şimdi de kullanıyorum temiz temiz...Ellerine sağlık sevgili Tijen afiyet olsun sağlıklı günlerde yersiniz inşallah....
Sevgiler

Kitap Vakti dedi ki...

Ben de yazdan ayrılmak istemiyorum. Ama İstanbul pazarlarina kis geldi bile :( Lahana, eskiden kiragi dusmeden yenmezmis, ayva, portakal, mandalina... Baharlari yasayamadan mevsim değişiyor

nergis mevsimi dedi ki...

Çıntarlar,mantarlar çıkacak diye teselli ediyorum kendimi :) yoksa yaz pazarlarından ayrılmak çok zor en zoru da pembe domateslerden ve çıtır çıtır biberlerden ayrılmak.İyi günlerde tüketin kışlıklarınızı,sevgiler.

Tijen dedi ki...

Hülya'cığım,
Nasıl zengin ve renkli değil mi sonbahar pazarları?
*
Caferengigül,
Aslında Antalya'daki pembeler bu mevsimde çok da iyi olmuyor, tam güneşte kızarma şansı bulamadıkları için içleri kof oluyor biraz ama hiç yoktan iyidir diye alıyorum yine de.
*
Esma hanımcığım yoruldunuz değil mi? Ama kış gelip de o güzelim ürünleri tüketirken iyi ki yapmışım diyor insan.
*
Kitap vakti,
Burada da öyle aslında. Yazlıklarla kışlıklar bir arada pazarda.
*
Nergis mevsimi,
Eveeet mantarlar, otlar, güzelim kerevizler, ıspanak, pazı, yerelması... Kışın da bir sürü güzel ürün var.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Şaşırttın beni Tijenciğim. Senin bu kadar çok kışlık hazırlamadığını biliyordum. Hadi hayırlısı. Bitiremezsen biz geliriz yemeğe.
Ben de bir ara vakit bulursam Bodrumda güneşte yaptığım salçalarımı, nar ekşisini, kuruttuğum sebzeleri anlatayım da seni kıskandırayım.
Şaka bir yana ellerine sağlık,
afiyetler olsun güzel arkadaşım.

HÜLYA dedi ki...

Sepetin çok güzel Tijen.
Bende bu yaz sepet aramistim, pazarlarda baya pahali. Bir türlü istedigim gibi sepet bulamadim. Aramaya devam :-)
Pembe domatesleri bende çoooook seviyorum. Bu yaz pazardan bir kerelik bol bol alma sansim oldu.
Güzel günler dilerim.

Tijen dedi ki...

Aaa Işıl'cığım niye şaşırdın ben her sene bir şeyler yaparım mutlaka. Eskiden daha da çok yapardım aslında (aa bak kuruttuğum üzümleri ve yaptığım salçayı da söylemeyi unutmuşum bir de)
*
Hülya'cığım evet sepetimi çok seviyorum. Afrika sepetlerinden. Bunların yapıldığı yerlere de gitmek kısmet olur umarım.

Adsız dedi ki...

Tak sepetin koluna
Haydi pazar yoluna
Domatesler bitince
Patatesler alına

Sepet yetmez al torba
Havuçla pişir çorba
Hava bozuk olursa
At elini dolaba

Sevgiler
F.Pekşen

Meyvelitepe dedi ki...

Kış da öyle uzun sürüyor ki!
Kış hazırlıkları listesine eklenecek yeni bir şeyler daha buldum galiba:) Şimdiden afiyet olsun!